معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان:

هیچ عزمی در دولت و مجلس برای افزایش تعرفه سیگار نیست

سیاری گفت: علی رغم تلاشهایی که برای افزایش تعرفه سیگار و بالا بردن مالیات آن انجام دادیم، چون عزمی در دولت و مجلس برای این افزایش وجود نداشت، هیچ اقدام مؤثری در این خصوص انجام نگرفت.

دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: سالانه مصرف دخانیات موجب مرگ بیش از 65 هزار نفر می‌گردد و این در حالی است که عده زیادی تلاش می‌کنند اقدام به تولید، واردات و قاچاق سیگار کنند و موجب مرگ این تعداد بالا در کشور شوند. هرچند یک لشکر100 هزار نفری بهداشتی در کشور برای مهار این روند مرگ آخرین تلاش کردند ولی متأسفانه موفق نشدند و ظاهراً قدرت این تعداد از تولید کنندگان، وارد کنندگان و قاچاقچیان سیگار بسیار زیاد است.

دکتر سیاری گفت: توصیه سازمان جهانی بهداشت این است که اگر بخواهیم مصرف را کنترل کنیم، باید قیمت سیگار را بالا ببریم و قیمت از طریق افزایش مالیات به قیمت خرده فروشی بالا می‌رود و چون عده‌ایی نمی‌خواهند مصرف سیگار در کشور به دلیل منافع کلان مادی خودشان کم شود، لذا هر گونه تلاش برای جلوگیری از افزایش مالیات سیگار انجام دادند و مرگ ده‌ها هزار نفر در سال در مقابل منافع مادی‌شان هیچ ارزشی ندارد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار