محمدرضا باهنر در نشست خبری:

لاریجانی از ظرفیت‌های موثر جریان اصولگرایی‌ست/ یونسی تریبون مشاوری رئیس جمهور را کنار بگذارد/از آقای ناطق می‌خواهیم که در میدان حضور پیدا کنند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: علی لاریجانی قطعاً یکی از ظرفیت‌های بزرگ و موثر جریان اصولگرایی است و شخصیت ایشان به گونه‌ای ایجاب می‌کند که نه اصلاح‌طلبان می‌توانند از وی ردایی برای خود بدوزند و نه این که اصول‌گرایان بخواهند با وی رقابت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری خود و پیرامون عملکرد قوه قضاییه در برخورد با مفسدین اقتصادی اظهار داشت: مسئله مفاسد اقتصادی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و مقام معظم رهبری سال‌ها پیش فرمانی را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی به رؤسای سه قوه ابلاغ کردند و باید گفت که در طول این سال‌ها سه قوه تلاش‌های زیادی برای اجرایی کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب داشته‌اند.

وی در همین باره افزود: بیشتر توجهات ما باید معطوف به این نکته باشد که ساختارها را به گونه‌ای تنظیم کنیم که شرایط فساد اقتصادی از بین برود.

باهنر در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی با تأکید بر این که باید میان علت و معلول تعادل برقرار شود، خاطرنشان کرد: ما صرفاً نباید به معلول توجه کنیم؛ مسائل اقتصادی وسوسه‌انگیز است و اگر قرار باشد که صرفاً با معلول برخورد کنیم، امکان برخورد با مفاسد اقتصادی در کوتاه مدت و میان مدت وجود نخواهد داشت.

* بسیاری از دولتمردان به هزینه کردن درآمدهای نفتی عادت کرده‌اند

وی با تأکید بر این که اقتصاد دولتی در کشور بسیار پرحجم است، گفت: حاکمیت سهم بالایی را از اقتصاد ملی دارد و در عین تأکید اصل 44 قانون اساسی مبنی بر افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد، همچنان سهم دولت در اقتصاد بالاست.

باهنر در همین باره افزود: اقتصاد نفتی رانت‌هایی را به وجود آورده است و بسیاری از دولتمردان به هزینه کردن درآمدهای نفتی عادت کرده‌اند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تأکید کرد: قوه قضاییه هم در زمینه درمان و هم در زمینه پیشگیری باید به مقابله با مفسدین اقتصادی بپردازد و هرچه این مفسدین دانه درشت‌تر باشند، برخورد موثرتر خواهد بود.

از قوه قضاییه انتظار پیگیری بیشتر در برخورد با فسادهای اقتصادی داریم

وی با بیان این که ما از قوه قضاییه انتظار پیگیری بیشتر برای برخورد با فسادهای اقتصادی را داریم، گفت: ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام، قوانین مربوط به فسادهای اقتصادی را تنظیم کرده‌ایم.

باهنر در ادامه اظهاراتش و در واکنش به سوالی مبنی بر جایگاه حجت الاسلام و المسلمین ناطق‌نوری در جریان اصول‌گرایی گفت: من بارها نظر خود را پیرامون شخص آقای ناطق‌نوری اعلام کرده‌ام؛ آقای ناطق یک ظرفیت بزرگ در عالم سیاست است و حضور وی در جریان اصولگرایی می‌تواند موثر باشد هرچند که ممکن است وی به برخی رفتارهای اصولگرایان انتقاد داشته باشد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در همین باره تصریح کرد: ما بدون شرط از آقای ناطق می‌خواهیم که در میدان حضور پیدا کنند و در حال حاضر تنها چالش ما با آقای ناطق این است که وی در عرصه انتخابات احساس تکلیف کند.

* یونسی تریبون مشاوری رئیس جمهور را کنار بگذارد تا راحت حرف بزند

وی در ادامه اظهاراتش و در واکنش به صحبت‌های جنجال‌آفرین اخیر "علی یونسی" مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت‌ها گفت: به طور کلی کسی که تریبون دارد و انعکاس خوب رسانه‌ای از صحبت‌های وی می‌شود، باید در اظهارنظرات خود دقت نماید؛ ممکن است فردی حرفی بزند و بار معنایی دیگری از اظهارات وی تلقی شود، هرچند که آن فرد منظور دیگری داشته باشد. اما آنچه که مهم است، ظاهر عبارات است.

باهنر در همین باره افزود: پیرامون اظهارات اخیر آقای یونسی حتماً یا خبط لسانی صورت گرفته و یا این که ترجمه خوبی از صحبت‌های وی به عمل نیامده است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: امروز یکی از بزرگترین پروژه‌ رقبا و دشمنان ما معقوله ایران‌هراسی است و در همین ارتباط هر جمله‌ای که بخواهد به این آتش بنزین اضافه کند، ظلم به نظام جمهوری اسلامی است.

وی در همین ارتباط با اشاره به این که ما به تمامیت ارضی تمامی کشورهای دنیا مخصوصاً کشورهای منطقه به جز رژیم صهیونیستی احترام می‌گذاریم، ابراز کرد: ایجاد اختلاف مرزی میان کشورهای منطقه پاشنه آشیل ما است و جمهوری اسلامی علی‌رغم میل حاکمیت کشورهای منطقه، حتی در حد آموزش و کارهای اطلاعاتی در امور داخلی آن‌ها دخالت نخواهد کرد.

باهنر افزود: آن چه را که از اظهارات آقای یونسی به ذهن متبادر می‌شود این است که ایران به دنبال کشورگشایی است و ما از دوستان خود می‌خواهیم که بی حساب و کتاب صحبت نکنند و یا این که تریبون مشاوری ریاست جمهوری را کنار بگذارند تا بتوانند راحت‌تر صحبت کنند.

ائتلاف اصولگرایان با اصلاح‌طلبان را نمی‌فهمم

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه اظهاراتش و پیرامون مسئله ائتلاف جریان اصولگرایان با اصلاح‌طلبان گفت: ما از حضور پررنگ، شاداب و با طراوت اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس استقبال می‌کنیم اما حضور فعال سیاسی در انتخابات یک شرطی دارد و آن هم اعتقاد و احترام به قانون اساسی است؛ البته عده‌ای می‌گویند که باهنر می‌خواهد برای اصلاح‌طلبان شرط تعیین کند اما ما در در این منسب و موقعیت نیستیم که بخواهیم برای کسی شرط و شروطی بگذاریم چرا که اظهارات من مبنی بر التزام جریانات سیاسی به قانون اساسی، شرط نظام است.

وی با ذکر این مطلب که ما با اصلاح‌طلبان رفیق هستیم، گفت: من ائتلاف اصولگرایان با اصلاح‌طلبان را نمی‌فهمم. چرا که اگر دو تیم با هم ائتلاف کنند و بدل به یک تیم شوند، مردم در نهایت باید به چه کسی رأی بدهند؟

اعمال قانون توسط نهادهایی غیر از ضابطین قضایی را قبول ندارم

باهنر در ادامه نشست خبری خود و در خصوص حمله افراد خودسر به علی مطهری نماینده مجلس در شهر شیراز، گفت: ما اصولاً با معقوله قانون‌شکنی مخالف هستیم و اجرا و اعمال قانون توسط نهادهایی غیر از ضابطین اجرای قانون را قبول نداریم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در همین باره تأکید کرد: آقای مطهری بعضاً حرف‌ها و رفتارهای غیرمعمولی از خود نشان می‌دهند که اگر در این زمینه بیشتر رعایت کنند، هم برای خودشان و هم خانواده‌شان مفیدتر خواهد بود.

وی در همین باره افزود: هر گونه حرکت خلاف قانون از سوی هر گروهی محکوم و قابل پیگیری قضایی است در عین حال ما هم باید مراعات حال طرف مقابل را بکنیم.

باهنر در پاسخ به این سوال که اگر وی مورد حمله نیروهای خودسر قرار می‌گرفت، چه واکنشی نشان می‌داد، گفت: من یک مقدار عقل دارم و اجازه نمی‌دهم که چنین رفتارهایی با من انجام شود. اتفاقی که برای آقای مطهری افتاد، در طول سی سال گذشته بارها اتفاق افتاده است و حتی در دوران اصلاحات به خاطر دارم که در دانشگاه تهران، جلوی سخنرانی آقای ناطق را گرفتند.

اصول‌گرا هستیم و نه با اصلاح‌طلبان و نه با اعتدالیون ائتلاف نخواهیم کرد

وی در ادامه نشست خبری خود و در پاسخ به سوال مبنی بر دلیل قرابت اصولگرایان با جبهه پایداری اظهار داشت: صحنه رقابت انتخابات آینده مجلس را می‌توانیم به سه شکل متصور شویم؛ یکی رقابت اصول‌گرایان با اصلاح‌طلبان و دوقطبی شدن فضای سیاسی کشور؛ دوم رقابت اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و اعتدالیون و سه قطبی شدن فضا و سوم این که اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هر کدام به دو طیف تندرو و معتدل تقسیم شوند و بدین صورت فضای انتخابات را چهارقطبی کنند.

باهنر در همین رابطه گفت: اگر فضای انتخابات دوقطبی شود قطعاً ما با  اصلاح‌طلبان ائتلاف نخواهیم کرد و در صورت سه قطبی شدن فضا، ما باز هم اصول‌گرا هستیم و نه با اصلاح‌طلبان و نه با اعتدالیون ائتلاف نخواهیم کرد؛ همچنین درصورت 4 قطبی شدن فضا، ما با اصلاح‌طلبان معتدل و تندرو و نیز اصول‌گرایان تندرو رقابت خواهیم کرد.

باهنر در ادامه نشست خبری خود پیرامون رویکردش نسبت به علی لاریجانی گفت: علی لاریجانی قطعاً یکی از ظرفیت‌های بزرگ و موثر جریان اصولگرایی است و شخصیت ایشان به گونه‌ای ایجاب می‌کند که نه اصلاح‌طلبان می‌توانند از وی ردایی برای خود بدوزند و نه این که اصول‌گرایان بخواهند با وی رقابت داشته باشند.

وی در همین‌باره افزود: اصولگرایان طیف وسیعی را شامل می‌شوند و اصلاح‌طلبان هم چنین هستند. در میان اصلاح‌طلبان هم افراد هنجارشکن و فتنه‌گر و هم افراد متدین و حز‌ب‌اللهی حضور دارند.

باهنر با طبیعی دانستن رقابت‌های میان اصولگرایان گفت: امیدواریم برای انتخابات مجلس به یک لیست واحد برسیم.

نباید جبهه پایداری را با شخص احمدی‌نژاد خلط کنیم

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه پیرامون خط مشی کنونی جبهه پایداری گفت: معتقد هستیم که جبهه پایداری به سرعت در حال معتدل شدن است و در حال حاضر یک رقابت مشترک با اصلاح‌طلبان داریم و در همین باره احتمال ائتلاف جامعه اصول‌گرایی وجود دارد.

وی افزود: قله چشم‌انداز ما ائتلاف صددرصدی میان اصول‌گرایان است اما این که چقدر موفق می‌شویم، در آینده مشخص می‌شود.

باهنر در ادامه اظهاراتش و در خصوص ارتباط جبهه پایداری با شخص محمود احمدی‌نژاد اظهار داشت: ما نباید جبهه پایداری را با شخص احمدی‌نژاد خلط کنیم، چرا که جبهه پایداری و احمدی‌نژاد هر کدام شخصیت حقوقی جداگانه‌ای برای خود دارند. هنگامی که ما از ارتباط جبهه پایداری با احمدی‌نژاد صحبت می‌کنیم این سوال پیش می‌آید که امروز کدام احمدی‌نژاد مطرح است؟ آیا احمدی‌نژاد سال 84 را مدنظر داریم یا احمدی‌نژاد سال 88؟ آیا منظور ما احمدی‌نژاد همراه با حلقه انحرافی است یا بدون حلقه انحرافی؟

* اینکه همه اصلاح‌طلبان فتنه‌گر هستند را قبول ندارم

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در همین باره تأکید کرد: سال 84 که آقای احمدی‌نژاد موفق به تصاحب کرسی ریاست جمهوری شد، ما جزو حامیان وی نبودیم و جبهه پیروان از آقای لاریجانی حمایت کرد.

وی با تأکید بر این که فتنه و انحراف دو خط قرمز در سیاست ما است، تصریح نمود: این که گفته می‌شود همه اصلاح‌طلبان فتنه‌گر هستند را قبول ندارم و از طرف دیگر نمی‌توانیم تمام افراد حاضر در دولت‌های نهم و دهم را به همکاری با حلقه انحرافی متهم کنیم.

باهنر با ذکر این نکته که فتنه و انحراف جز خطوط قرمز جریان اصول‌گرایی است، گفت:‌این که ما بگوییم جبهه پایداری، همان احمدی‌نژاد است را قبول ندارم چرا که برخی دوستان در این جبهه، در قبال 11 روز خانه‌نشینی احمدی‌نژاد واکنش‌های تندی از خود نشان دادند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: در ابتدای شکل‌گیری جبهه پایداری، تصور همگان از این جریان اصول‌گرایی تندرو بود و در عین حال پایداری‌ها ما را به عنوان اصول‌گرا قبول نداشتند اما الان شاهد هستیم که ایشان دچار تعدیل در افکار خود شده‌اند.

جامعه اسلامی مهندسین از فعالان جبهه اصول‌گرایان است

وی در ادامه اظهاراتش و در واکنش به صحبت‌های چند وقت اخیر رحمانی‌فضلی وزیر کشور مبنی بر هزینه شدن پول‌های کثیف قاچاق در عرصه انتخابات گفت: این اظهارات توسط شخص وزیر کشور اصلاح شد؛ هدف وزیر کشور از بیان چنین مطالبی این بود که امکان دارد پول‌هایی برای انتخابات هزینه شود، اما این گفته‌ها به این معنا نیست که در گذشته این اتفاقات در حال رخ دادن بوده است. ولی در عین حال باید مراقبت کرد و تذکرات وزیر کشور از نوع تذکرات حراستی است که ما قطعاً به آن نیاز داریم.

باهنر در ادامه نشست خبری خود پیرامون انتخابات هیأت رئیسه خبرگان رهبری و نوع معادلات سیاسی حاکم بر این نهاد گفت: این که بگوییم خبرگان رهبری دست یک جریان خاص است، را قبول ندارم چرا که جایگاه این نهاد بالاتر از این حرف‌هاست.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در همین باره خاطرنشان کرد: اصولاً رقابت‌های خبرگان رهبری کاملاً از نوع رقابت‌های درون‌تشکیلاتی است و در همین باره ادبیات حاکم جامعتین عاری از ادبیات مرسوم سیاسی است.

وی گفت: اصولاً اگر قرار باشد که گروه‌های سیاسی در مجلس خبرگان تبلیغی داشته باشند، بیشتر تحت تأثیر سنگین جامعتین است.

باهنر با تأکید بر این که مسئله خبرگان رهبری بالاتر از مسائل سیاسی کشور است، عنوان کرد: پیرامون انتخابات هیئت رئیسه خبرگان رهبری اتفاق طبیعی رخ داد که در جریان آن یکی از افراد کنار کشید و در نهایت آیت‌الله محمد یزدی به عنوان رئیس خبرگان رهبری انتخاب شد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه نشست خبری خود و حول جایگاه جامعه اسلامی مهندسین در انتخابات آینده مجلس ابراز کرد: جامعه اسلامی مهندسین یک جریان تخصصی است که بیش از بیست سال سابقه فعالیت و حضور پررنگ در عرصه انتخابات را دارد. در سال 93 جامعه اسلامی مهندسی به فعالیت‌های حرفه‌ای خود اضافه کرد و در همین ارتباط روز مهندسی را برگزار کردیم.

وی در همین باره تأکید کرد: جامعه اسلامی مهندسین در جبهه اصول‌گرایان به عنوان فعال سیاسی به حساب می‌آید و این فعالیت بیشتر به صورت ائتلاف در قالب جبهه پیروان است.

باهنر در همین راستا اضافه کرد: معمولاً فعالیت‌های سیاسی خود را در قالب این ائتلاف پیش خواهیم برد و در ضمن با جامعتین همکاری و همراهی تنگاتنگی داریم، البته این همکاری به معنای تقلید از جامعتین نیست، چرا که در جلسات با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همچنین جامعه روحانیت مبارز بحث و جدل هم داریم اما در عین حال سیاست‌های خود را طوری طرح‌ریزی خواهیم کرد که جامعتین آن را قبول داشته باشد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: این که گفته می‌شود جامعتین با مؤسسه امام خمینی (ره) وشخص آیت‌الله مصباح‌یزدی چگونه رفتار خواهد کرد، این موضوع دیگر به ما مربوط نمی‌شود.

* راه‌اندازی کمیسیون نظارتی در مجمع تشخیص مصلحت 

وی در پایان پیرامون فعالیت‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال جدید گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی سیاست‌های کلی حاکم بر برنامه ششم توسعه است، چرا که این برنامه باید از سال 95 آغاز و قانون برنامه ششم باید تا شهریور ماه نهایی شود و در اختیار دولت قرار بگیرد تا دولت بتواند بر مبنای آن بودجه سال 95 را ببندد.

باهنر در خصوص دیگر فعالیت‌های مجمع تشخیص افزود: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که داریم مسئله بررسی سیاست‌های انتخاباتی است که تقریباً سه چهارم آن بحث شده و یک چهارم دیگر باقی مانده است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این که برای حسن اجرای سیاست‌های کلی کمیسیون نظارتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام به راه افتاده است، اظهار داشت: معاونان سه قوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و تعداد دیگری از افراد در این کمیسیون نظارتی عضو هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار