خبرتوخبر؛

عذرخواهی به شرط چاقوی "آقای بهاری"!/ گلایه "باهنر" از مهمان بی‌ادب/ اختلاف‌افکنی؛ "واجب" روزنامه‌های زنجیره‌ای

تو بسته خبرتوخبر این هفته؛ بعد از بیرون کردن "مهمان بی‌ادب" از خونمون، سر خیابون رفتیم و از هندوانه‌های سفید آقای بهاری میل کردیم!

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، همزمان با فرارسیدن نیمه دوم بهمن‌ماه، به سراغ هفدهمین بسته "خبرتوخبر" میریم.

متن و حاشیه "خبرتوخبر" این هفتمون، بوی آقای بهاری رو میده و البته در انتها به سراغ واجب روزنامه‌های زنجیره‌ای که اختلاف‌افکنی هستش، میریم.

پس با ما همراه باشید؛ هرچند دستمون این هفته زیاد پر نیست ولی شما دوستان به همین دست خالیمون هم قناعت کنید؛ از قدیم گفتن "یک تومن هم یک تومن است"!

عذرخواهی به شرط چاقو!
 
"علی‌اکبر جوانفکر" چهره رسانه‌ای نزدیک به "محمود احمدی‌نژاد" - همان کسی که "آقای بهاری" برای دیدارش دل به دریای اوین زد- در گفتگو با "سایت مثلث" و در اظهاراتی قابل‌ تأمل از استراتژی به شرط چاقوی احمدی‌نژاد برای عذرخواهی از مردم گفت.

وی در همین‌زمینه گفته است: اگر ثابت شود آقای رحيمی ريالی! در دولت دهم سوءاستفاده کرده است و اگر محاکمه رحیمی عادلانه! باشد، احمدی‌نژاد بر روی موضع خود که عذرخواهی از مردم است، خواهد ماند.
 
گزیده صحبت‌های جوانفکر: 
 
* در هنگام اعطای مسئوليت معاون اولی به آقای "محمدرضا رحيمی"، هيچ اتهامی متوجه ايشان نبوده است. حتی با فرض اينکه اتهامی متوجه يک فرد باشد، به صرف اتهام نمی‌توان او را از حقوق سياسی و اجتماعی‌اش محروم کرد.
 
* احمدی‌نژاد بر اين نکته تأکيد داشته‌ است که اگر ثابت شود آقای رحيمی ريالی در دولت دهم سوءاستفاده کرده است، وی از مردم عذرخواهی خواهد کرد و اين موضع وی همچنان پابرجاست. علاوه بر اين تأکيد داشته‌ است که اگر به صورت "عادلانه محاکمه" شود؛ البته در اين زمينه مسائلی وجود دارد که ورود به آن را به مصلحت جامعه و حتی شخص خودم نمی‌دانم.

خبرتوخبر؛
 
امان از پوپولیست
 
"امیر محبیان" فعال رسانه‌ای اصولگرا در گفتگو با روزنامه اصلاح‌طلب "اعتماد" از "موضع پوپولیستی احمدی‌نژاد" برای "تأمین عدالت" سخن گفت و به طور کلی توانمندی‌های وی را برای حضور احتمالی در قدرت تشریح کرد.
 
گزیده صحبت‌های محبیان:
 
* احمدی‌نژاد به عنوان فعال سياسي‌‌ای كه بالاترين سطوح مقام سياسی همچون رئيس‌جمهوری را تجربه كرده، طبيعی است كه بخواهد در صحنه سياسی حضور پيدا كند و خود را از ويترين سياست كشور دور نكند.
 
* پتانسيل حركتی احمدی‌نژاد در حركت سياسی آتی خود كه انتخابات مجلس است بيشتر بر نقاط ضعف دولت آقای روحانی خواهد بود.
 
* احمدی‌نژاد در حوزه اقتصادی و در راستای تامين عدالت مردم از موضع پوپوليستی حركت كرد.
 
* احمدی‌نژاد به‌جای اينكه حزب بسازد تا بتواند با چهره‌های برتر اصولگرا ديدار كند و ليست مشترک بدهد، رسانه‌سازی كرده و رسانه را برای ارتباط مستقيم با افكار عمومی طراحی است.

خبرتوخبر؛
 
از "مهمان بی‌ادب" تا حرکت زیر چتر جامعتین
 
"محمدرضا باهنر" دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود درباره موضوعات متفاوتی سخن گفت؛ از بی‌ادبی‌های "کلودیا روت" نایب‌رئیس مجلس آلمان تا صحبت درباره مشی جبهه پیروان نسبت به "آیت‌الله مصباح یزدی" و جبهه پایداری.  
 
گزیده صحبت‌های باهنر:
 
* بنده در هر دوره از انتخابات تلاش کردم که از نامزدها حمایت کنم و حتی در این رابطه نقش محوری داشته‌ام، قطعا برای حمایت انجام شده از کاندیداها نیز باید پاسخگو باشیم، همواره به این موضوع دقت کرده‌ایم که پول کسب‌شده برای انتخابات دارای منشا روشن، شفاف و پاک باشد.
 
* اگر هزینه‌ای را بابت کارهای تبلیغاتی صرف کردیم باید در برابر قوه قضاییه نیز پاسخگو باشیم که خدای ناکرده دست‌اندازی به بیت‌المال صورت نگرفته باشد.
 
* ما امروز یک رقیب جدی به نام اصلاح‌طلبان داریم؛ از دوستان اصلاح‌طلب خواهش می‌کنیم که قوانین کشور را بپذیرند چراکه شرکت در انتخابات با هنجارشکنی هم‌سویی ندارد.
 
* در دوره‌های گذشته به دلیل کم رنگ بودن حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات، رقابت‌ها بیشتر در درون جریان اصولگرایی جریان داشت و ما امروز با وجود این که سابق با "جبهه پایداری" رقابت داشتیم به این نتیجه رسیده‌ایم که با این جبهه به ائتلاف برسیم.
 
* "آیت‌الله مصباح یزدی" از نظر علمی و فرهنگی خدمات زیادی را به نظام و انقلاب ارائه کرده است؛ همواره مشی جبهه پیروان حرکت زیر سایه چتر جامعتین("جامعه روحانیت مبارز" و "جامعه مدرسین حوزه علمیه قم") بوده و از بزرگان جریان اصولگرایی می‌خواهیم که به یک جمع‌بندی واحد برسند چرا که اتحاد آنها برای ما بسیار مهم است.
 
* برخی کشورهای غربی همچنان در فضاهای گذشته سپری می‌کنند و یک احساس پدر خواندگی نسبت به بقیه کشورها دارند؛ نائب‌رئیس مجلس آلمان باید یک مقدار ادب را رعایت می‌کرد و حرف‌هایی را نمی‌زد که میزبان را برنجاند.

خبرتوخبر؛
 
اختلاف‌افکنی؛ واجب روزنامه‌های زنجیره‌ای
 
"سید کمال‌الدین سجادی" سخنگوی جبهه پیروان در گفتگو با "باشگاه خبرنگاران"، طرح ائتلاف میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان را رد کرد و اختلاف‌افکنی میان اصولگرایان را واجب روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب دانست.

گزیده صحبت‌های سجادی:

* درحالی‌که یک سال تا انتخابات مجلس دهم باقی مانده است، نباید ذهن جامعه به مسائل انتخاباتی درگیر شود؛ بنابراین رسانه‌ای کردن مباحث مطرح شده در درون جبهه پیروان را نمی‌پسندیم ولی طبیعی است که در ارتباط با ارائه لیست بحث‌هایی مطرح می‌شود.

* اصولگرایان و اصلاح‌طلبان با توجه به خط‌مشی‌هایی که برای خود دارند، نمی‌توانند با هم ائتلاف کنند؛ بهتر است که اصلاح‌طلبان کار خودشان را بکنند و ماهم کار خودمان را بکنیم.

* یکی از واجبات کارهای روزنامه‌های زنجیره‌ای، ایجاد اختلاف‌افکنی میان اصولگرایان است؛ همین عامل می‌تواند یکی از دلایل بیان ضرورت ائتلاف با اصولگرایان از سوی برخی چهره‌های اصلاح‌طلب باشد.

خبرتوخبر؛

تا هفته بعد به خدا میسپاریمتون...

پیشاپیش پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رو خدمتتون تبریک عرض می‌کنیم.

انتهای پیام/
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار