رئیس شورای عالی نظام پرستاری:

جلسه شورای عالی نظام پرستاری 6 مصوبه مهم داشت/بیانیه برای مقام معظم رهبری از مهمترین مصوبات این جلسه بود

جعفری گفت: جلسه شورای عالی نظام پرستاری برپا شد و از آنجایی که اواخر دوره سوم جلسه شورای عالی را پیش رو داریم، بررسی عملکردها و دیدگاه ها در این جلسه انجام گرفت، ضمن اینکه 6 مصوبه مهم در این جلسه به تصویب رسید.

سید یعقوب جعفری رئیس شورای عالی نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مهمترین مصوبه جلسه شورای عالی نظام پرستاری، بیانیه‌ای برای مقام معظم رهبری است، همچنین بیانیه‌ی به کمیسیون اصل 90 و وزیر بهداشت ارسال شد، ضمن اینکه تقاضای ملاقات با ریاست جمهوری هم مطرح گردید.

وی ادامه داد: دیگر مصوبه این جلسه، در خصوص افرادی که دوره یکساله بهیاری در شیراز و مشهد گذرانده‌اند، بود. در حال حاضر دوره یکساله بهیاری در دانشگاه های سراسر کشور نداریم، ولی در دهه 60 بنابر نیاز کشور و از آنجایی که در دوره دفاع مقدس بودیم، دوره‌های بهیاری یکساله برپا می شد که بعد از آن دیگر این دوره ها برپا نشد، ولی اخیرا سه دانشگاه مشهد، شیراز و بقیةالله اقدام به آموزش یکساله تعدادی بهیار کرده است.

همچنین، عده ای از کاردان های فوریت های پزشکی هم هستند که در مجموع تعدادشان کمتر از 500 نفر است و تمایل دارند به عضویت سازمان نظام پرستاری دربیایند که این درخواست با انجام استعلام، قابل بررسی است.

جعفری در خصوص مصوبه دیگر این جلسه گفت: تعدادی افراد، دوره هوشبری را به صورت غیر آکادمیک در بیمارستان سینا به مدت 4 سال گذرانده بودند و تقاضای عضویت در نظام پرستاری را داشتند. از آنجایی که دوره هوشبری بصورت رسمی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاهها ارائه می گردد، بنابراین بر طبق مقررات سازمان نظام پرستاری نمی تواند نسبت به عضویت این تعداد که دوره 4 ساله در بیمارستان سینا گذرانده‌اند، اقدامی انجام دهند.

جعفری ضمن اینکه موارد ذکر شده را از مهمترین مصوبات جلسه شورای عالی نظام پرستاری در آخر سال 93 دانست، گفت: امیدواریم مصوبات این جلسه سریع‌تر عملیاتی گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار