دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

هدایت واحدهای تولیدی، با پرداخت به موقع مطالبات سیستم بانکی

بیاتیان گفت: اگر این مطالبات با تدبیر و عزم جدی به سمت چرخه تولید هدایت شود، می‌تواند بسیاری از واحدهای تولیدی که مشکل سرمایه در گردش دارند را دوباره به سمت رونق و تولید هدایت کنند.

محمد حسین بیاتیان دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص آثار پرداخت به موقع مطالبات سیستم بانکی بر تولید، گفت: متاسفانه بانک‌های ما به لحاظ اعتباری قفل هستند و آمارهای متفاوتی که تحت عنوان مطالبات معوق بانک‌ها در دست مردم و برخی اشخاص خاص اعلام می‌شود موجب ایجاد ضرر و زیان در سیستم بانکی شده است. 

وی افزود: بسیاری از بانک‌ها به بانک مرکزی بدهکارند و همانطور که در گزارش سالانه آن‌ها اعلام شده، بحث ضرر و زیان آن‌ها کاملاً مشاهده می‌شود و اگر بخواهیم طبق قانون تجارت و قوانین مرتبط بررسی کنیم، برخی بانک‌ها ورشکسته هستند که دلیل آن هم فقط تسهیلات پرداختی به مردم است که بازپرداخت نشده است.  
 
بیاتیان در ادامه تاکید کرد: اگر این مطالبات با تدبیر و عزم جدی به سمت چرخه تولید هدایت شود، می‌تواند بسیاری از واحدهای تولیدی که  مشکل سرمایه در گردش دارند را دوباره به سمت رونق و تولید هدایت کنند تا قفل سنگینی که بر بخش تولید زده شده را باز کنند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، تولید ، بانک ، معوقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار