شواهد موجود نشان می‌دهند:

میگرن در سنین 15 تا 30 سال بیشترین شیوع را دارد

شواهد موجود نشان می‌دهند که میگرن در سنین 15 تا 30 سال بیشترین شیوع را داشته و پس از این سنین، شیوع بیماری و شدت آن در فرد مبتلا کمتر می‌شود.

پژمان جوانشیر متخصص اعصاب و روان، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: میگرن به دلایل مختلفی می‌تواند بروز کند و پزشک با توجه به سؤالاتی که از بیماری پر سد و شواهدی که وجود دارد، علت آن را مشخص می‌کند.

وی افزود: درد ضربان دار یک طرفه سر یا حتی دو طرفه، تهوع و استفراغ، اختلال شنوایی یا بینایی، بی حسی و ضعف بدن، سوزن سوزن شدن قسمت‌هایی از بدن، کبودی و سرد شدن دست‌ها و پاها و حساسیت شدید به نور و صدا از علائم میگرن هستند.

جوانشیر با بیان اینکه میگرن در بین خانم‌‌ها و افراد جوان شیوع بالاتری دارد، تأکید کرد: شواهد موجود نشان می‌دهند که میگرن در سنین 15 تا 30 سال بیشترین شیوع را داشته و پس از این سنین، شیوع بیماری شدت آن در فرد مبتلاء  کمتر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در واقع وقتی فردی در سنین نوجوانی و یا جوانی به میگرن دچار می‌شود، شدت بیماری او به تدریج و تا 50 سالگی کمتر می‌شود و در نتیجه بروز علائم این بیماری نیز تا حد بسیار زیادی بر طرف می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: میگرن ، بیماری ، سن ، شیوع ، درد ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار