ترقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اطاله مذاکرات فرصتی برای حمله نظامی عربستان به کشورهای منطقه بود

رئیس کمیته بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: اطاله مذاکرات هسته‌ای، فرصتی را برای کشورهایی همچون ترکیه و عربستان فراهم آورد تا بتوانند ضمن تقویت ایران‌هراسی، موانعی را بر سر راه نفوذ ایران در منطقه به وجود بیاورند.

"حمیدرضا ترقی" رئیس کمیته بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درخصوص چرایی استقبال کشورهای منطقه غرب آسیا همچون ترکیه و عربستان از تفاهم‌نامه لوزان گفت: غرب با استفاده از رسانه‌های خود کار زیادی را بر روی پروژه ایران هراسی انجام داده است تا اوباما بتواند به کشورهای منطقه این اطمینان را بدهد که بر اساس مذاکرات، ایران از سلاح هسته‌ای استفاده نخواهد کرد! و از این طریق خود را پیروز میدان مذاکرات معرفی کند، این در حالی است که جمهوری اسلامی از همان اول اعلام کرده بود در پی ساخت سلاح نیست و چنین مباحثی می‌تواند یکی از دلایل رضایت کشورهای منطقه از تفاهم‌نامه لوزان باشد.

وی همچنین پیرامون دست‌آویز قرار دادن مذاکرات هسته‌ای توسط عربستان برای حمله نظامی به کشورهای منطقه، تصریح کرد: عربستان اینگونه برداشت می‌کند که با اطاله رسیدگی به موضوع هسته‌ای ایران و مشغول کردن ایران به آن، می‌تواند ضربات بیشتری را به زیرساخت‌ کشورهای در حال بیداری اسلامی همچون یمن بزند و با فشار آوردن به چنین کشورهایی، آن‌ها را از پیوستن به جبهه مقاومت در آینده بازدارد.

ترقی ادامه داد: بنابراین اطاله مذاکرات هسته‌ای، فرصتی را برای کشورهایی همچون ترکیه و عربستان فراهم آورد تا بتوانند ضمن تقویت ایران‌هراسی، موانعی را بر سر راه نفوذ ایران در منطقه به وجود بیاورند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر چگونگی تأثیر تفاهم‌نامه لوزان بر نوع روابط ایران با کشورهای منطقه گفت: قطعا ایران می‌تواند موقعیت خود را باز پیدا کند و تلاش کشورهایی همچون عربستان و ترکیه نه تنها نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت، بلکه به ضرر آن‌ها در منطقه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار