مسابقات والیبال زیر 23 سال قهرمانی آسیا؛

اکبری: شرایط برای حضوری قدرتمندانه باید مهیا شود

تمرینات تیم ملی والیبال زیر23 سال ایران به منظور حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از 8فروردین‎ماه امسال در تهران آغاز و دنبال می‎شود.

پیمان اکبری سرمربی تیم ملی والیبال زیر 23 سال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: برای حضور موفق و مقتدر در مسابقات قهرمانی آسیا زمان زیادی در اختیار نداریم، ما حدود یک‎هفته است که تمریناتمان را آغاز کرده‎ایم و تاکنون اجرای برنامه‎های بدنسازی را در دستور کار داشتیم و از اواسط هفته جاری کار توپی را آغاز و دنبال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد:مسابقات قهرمانی زیر23سال آسیا از 22اردیبهشت‎ماه با حضور20تیم در4گروه 5تیمی در میانمار آغاز می‎شود، ما در مرحله مقدماتی با تیم‎های هند، قطر، فیلیپین و مالزی هم‎گروه هستیم، در مرحله نخست این رقابت‎ها کار سختی درپیش نداریم ولی از دور دوم برای شکست حریفان راه دشواری پیش‎روی‎مان خواهد بود.

کاپیتان اسبق تیم‎ملی والیبال در ادامه اظهارداشت: قراراست10-12 روز آینده در تهران مسابقات قهرمانی آسیای مرکزی برگزارشود و تیم‎ملی زیر23سال در این مسابقات باید شرکت کند با توجه به اینکه ما هم‎اکنون در مرحله آماده‎سازی هستیم قراردادن تیم در شرایط مسابقه از نظر فنی خوب نیست ولی بازهم در شرایط موجود به همین بازی‎ها هم قانع هستیم و سعی خواهیم‎داشت عملکرد ملی‎پوشان را به طور دقیق مورد ارزیابی قرار دهیم. در این بازی‎ها مقابل 2تیم هند و قزاقستان مصاف خواهیم داشت.

اکبری گفت: ما برای راهیابی به مسابقات قهرمانی زیر23سال جهان باید در این پیکارها عنوان اول یا دوم را به خود اختصاص دهیم دستیابی به این هدف کار بسیار سختی‎است که با تمرین زیاد به‎دست خواهدآمد. امیدوارم مسئولان فدراسیون به قول‎های خود در خصوص در اختیار گذاشتن بازیکنانی که شرایط حضور در هر 2 تیم(بزرگسالان و زیر23سال) را دارند، فراهم کنند. پوریا فیاضی، میلاد عبادی‎پور و جواد معنوی‎نژاد ملی‎پوشانی هستند که از نظر سنی مشکلی در همکاری کردن آن‎ها با ما نیست.

وی تصریح کرد: طی صحبت‎هایی که با داورزنی رئیس فدراسیون داشتم، وی موافقت خود را با در اختیارگذاشتن حداقل2نفر از این بازیکنان به تیم ملی زیر23سال اعلام کرد ولی باید کواچ هم در این خصوص تصمیم‎گیری کند اگر این اتفاق بیافتد که عالی می‎شود.

سرمربی تیم ملی والیبال زیر23سال یادآورشد: پیش‎بینی می‎کنیم در این دوره از مسابقات زیر23سال همان تیم‎هایی که در رقابتهای قهرمانی جوانان آسیا که سال1391 در ارومیه برگزار شد، حاضر شوند. تیم ایران در آن رقابت‎ها عنوان سومی را به‎دست آورد ما باید برای راهیابی به مسابقات جهانی که شهریورماه امسال در امارات برگزارمی‎شود، از نظر نتیجه‎ نسبت به آن دیدارها وضعیت‎مان را 1یا2پله ارتقاء دهیم.

شرایط والیبال ایران درحال حاضر به گونه‎ای است که باید تمام تیم‎ها در نوع اجرای تاکتیک‎ها با تیم ‎ملی هماهنگ باشند، این موضوع هر چه رده‎سنی تیم‎ها بالاتر می‎رود، پررنگ‎تر می‎شود. اکبری در این‎ خصوص اظهارداشت: چون ما تمرینات‎مان را زودتر از تیم‎ملی بزرگسالان شروع کریم هنوز هماهنگی‎های لازم در این خصوص صورت نگرفته‎است ولی باید حتما در روزهای آینده جلسه‎ای با کواچ داشته باشیم، در این جلسه علاوه بر بحث در مورد نوع انجام تمرینات می خواهیم در خصوص گرفتن بازیکن از تیم بزرگسالان هم صحبت کنیم این مساله در حالی‎است که پس از پایان مسابقات قهرمانی زیر23سال آسیا تا شروع لیگ جهانی10روز فاصله زمانی وجود دارد و همکاری با ما مشکلی برای تیم‎ملی مردان ایجاد نمی‎کند، اگر مسئولان می‎خواهند این تیم ملی هم در میانمار به عنوان قهرمانی دست پیدا کند باید کمک‎های لازم را انجام دهند، در غیر این‎صورت شاید به مشکل برخورد کنیم.

گفتنی‎است؛ کادر فنی زیر23سال‎های ملی‎پوش کشورمان را پیمان اکبری(سرمربی)، سعید رضایی،رضا ابراهیمی، مرتضی عهدی(مربی)، قاسمی(مربی‎بدنساز)، علی محمدی‎فر( فیزیوتراپ)، اکبر عسگری(ماساژور)، هانی فرخی(آنالیزور) و مهدی نفر(سرپرست) تشکیل می‎دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار