بازار فیلم تهران با هدف تمرکز بر روی عرضه و فروش فیلم های ایرانی برپا می شود/حضور 70 کشور در بازار فیلم جشنواره فیلم فجر

هجدهمین بازار فیلم و محصولات تلویزیونی جشنواره فیلم فجر امسال در کنار بخش بین‌المللی جشنواره فجر با حضور موسسات‌سینمایی، تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان ایرانی و خارجی اردیبهشت ماه برپا می‌شود.

بازار فیلم تهران با هدف تمرکز بر روی عرضه و فروش فیلم های ایرانی برپا می شود/حضور 70 کشور در بازار فیلم جشنواره فیلم فجربه گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، با توجه به اینکه در دوره سی و سوم، برای نخستین بار جشنواره بین المللی در ارديبهشت برگزار می شود، بازار فیلم و محصولات تلویزیونی با استفاده از فناورى مدرن برگزار خواهد شد.

خريداران آثار ايرانى از بيش از هفتاد كشور جهان در قالب كمپانى هاى مطرح يا شركت هاى خصوصى معتبر و گزينش شده مشتريان اين بازار را تشكيل مى دهند.

آرش امینی مدیر بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: يك سرور مركزى و اتاق های بازبینی فيلم، به خريداران اين امكان را می دهد تا به راحتى به تماشا و انتخاب فيلم هاى موردنظر خود بپردازند و سپس در محيط بيرون از كابين و در سطح غرفه هاى مذاكره، به رايزنى و خريد با صاحبان آثار مذكور در بازار بپردازند. فرآيند مذكور شامل عرضه فيلم هاى بلند، كوتاه، مستند و حضور تهیه کنندگان ایرانی این آثار در بازار است.
 
وی در مورد ویژگی های این دوره از بازار فیلم افزود: بازار فیلم این دوره با هدف تمرکز بیشتر بر روی عرضه و فروش فیلم های ایرانی باید به بهترین نحو برگزار شود تا شاهد استقبال قابل اعتنای فروشندگان آثار داخلی باشیم.
 
امینی با اشاره به میهمانان بازار فیلم این دوره، بیان کرد: امسال میهمانانی از 70 کشور جهان در بازار فیلم حضور خواهند داشت که بخش زیادی از آنها را پخش کنندگان و خریداران آثار تشکیل می دهند و تعدادی از میهمانان، مسئولان و برنامه ریزان فستیوال های مهم بین المللی و تهیه کنندگان مایل به تولید مشترک با ایران خواهند بود.
 
گفتنی است؛ بازار فیلم از دوره شانزدهم جشنواره فیلم فجر هر ساله برگزار شده و توانسته در طول این سالها با عملکرد مثبت در جایگاه مناسبی قرار گیرد.  
 
بخش بین الملل سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، از 5 تا 12 اردیبهشت ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار