تبریز؛

افزایش 22 درصدی صدور مجوز چاپ کتاب در سال 1393

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از صدور یک هزار و 163 عنوان مجوز چاپ کتاب در استان در سال 93 خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، صفی‌پور گفت: در طول سال 93 در دبیرخانه نظارت بر نشر کتاب این اداره کل یک هزار و 163 عنوان کتاب بررسی و مجوز چاپ دریافت کردند و هجده عنوان کتاب نیز به عنوان مشروط اعلام شده است که با انجام اصلاحات لازم مجوز آنها صادر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در مقایسه تعداد مجوزهای صادره نسبت به سال 92 که 990 عنوان کتاب را شامل می‌شد این رقم در سال 93 به 1163 تغییر یافته و افزایش 22 درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: موضوع کتابهای منتشر شده در زمینه ادبیات،‌فنی و مهندسی، تاریخ، جغرافی، ‌مذهب،‌ علوم اجتماعی،‌ هنر، کودک و نوجوان،‌ کمک درسی و زبان و بیشترین نشر نیز در حوزه علوم عملی و ادبیات است.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت مناسبی در حوزه چاپ و نشر است گفت: جامعه توسعه یافته نیازمند انسانهایی با تفکر متعالی و رشد یافته است و این امر در گرو میزان نشر کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه صحیح در جامعه می‌باشد.

صفی‌پور گفت: تفکر و مطالعه مکمل یکدیگر بوده و افزایش مطالعه رشد شخصیت فرد و به تبع آن توسعه فرهنگ را به دنبال دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه صدور مجوز کتاب از سال 79 به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تفویض شده است،‌تاکید کرد: صدور مجوز چاپ و نشر کتاب توسط کارشناسان اهل قلم و خبره حوزه نشر در این استان انجام می‌گیرد و با توجه به توان بالای استان در این حوزه، برای استانهای همجوار ازجمله آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل نیز ارائه خدمات شده و استانهای قم و تهران نیز از توان کارشناسی استان آذربایجان‌شرقی در پاره‌ای از زمینه‌ها بهره می‌گیرند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.