در آستانه یک سالگی؛

قطار خدمات طرح تحول سلامت به دهان و دندان رسيد

نیمه اردیبهشت ماه سالروز آغاز طرح تحول نظام سلامت در کشور است که در واپسین روزهای پایان یک سالگی این طرح، تحول سلامت دهان نیز زیر مجموعه آن قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،طرح تحول نظام سلامت که از اواسط اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز به کار کرد، هر چند با فراز و فرودها و مخالفت‌های بسیاری همراه بود ولی توانست گامها و مراحل مختلف طرح را با موفقیت قابل ملاحظه‌ای پیش برد. شاید زمانی که طرح تحول سلامت کلید خورد، هیچ یک از منتقدان این طرح تصور نمی‌کردند پس از گذشت کمتر از یک سال، سلامت و بهداشت دهان هم زیر مجموعه این طرح قرار گیرد و در آستانه روز دندانپزشکی و آغاز طرح تحول سلامت، شاهد اجرایی شدن طرح سلامت دهان در کشور باشیم . ضمن اینکه اجرای این طرح امید به ارتقاء سلامت دهان بر اساس سند چشم‌انداز کشور را هم در دستور کار خود قرار داده است. 

همچنین به مناسبت آغاز طرح تحول سلامت دهان ، دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت و درمان، پیامی صادر کرد که در این پیام اعلام کرد، طرح تحول سلامت دهان در ابتدای راه خود قرار دارد و نیاز به همراهی و همکاری تمام گروههای زیر مجموعه دندانپزشکی برای موفقیت هر چه بیشتر طرح دارد و در این صورت خواهد بود که این طرح امید بخش شکوفایی ارتقاء سلامت دهان بر اساس سند چشم‌انداز کشور می‌شود. 

ضمن اینکه وزیر بهداشت در پیامی از تلاش‌های اعضای شورای سلامت دهان و سایر اساتید و بزرگانی که در این عرصه، با همفکری، طراحی و اجرا و نظارت این طرح وزارت بهداشت را در هر چه سریعتر اجرایی شدن طرح سلامت دهان یاری کردند، قدردانی کرد. 

دکتر محمد آقاجانی یکی از برنامه‌های طرح تحول در سلامت را ارائه خدمات دندانپزشکی دانست و گفت این برنامه جدید مستلزم تامین منابع ویژه است. 

وی که ریاست ستاد طرح تحول نظام سلامت در کشور را به عهده دارد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در صورت تامین منابع مورد نیاز ارائه خدمات دندانپزشکی در سطوح 1، 2 و 3 در قالب طرح تحول در سلامت انجام می‌گیرد.  بر اساس این طرح، خدمات دندانپزشکی اولیه که شامل بهداشت و پیشگیری و درمانهای اولیه است، ارائه خواهد شد. 
همچنین آقاجانی تصریح کرد ارائه خدمات تخصصی در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد که ارائه این خدمات مستلزم تامین منابع مالی است. 

گفتنی است که طرح تحول سلامت دهان در کشور در روز یکشنبه 23 فروردین ماه با حضور وزیر بهداشت و مسئولین دستگاههای ذیربط آغاز به کار خواهد کرد. 

از این پس و با آغاز این طرح مردم منتظر هستند تا شاهد تحول در عرصه ارائه خدمات سلامت دهان باشند. ما خبرنگاران هم به عنوان چشم و گوش مردم منتظریم. 




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار