بر خلاف بسیاری از تصورات؛

سرطان پروستات قابل کنترل و درمان است

برخلاف بسیاری از تصورات به دلیل سیر کلی بیماری، سرطان پروستات عموما قابل کنترل و درمان بوده که در این زمینه درمان به موقع بیماری حائز اهمیت است.

اتابک جافری متخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر یک نگرانی عمده در بین افراد جامعه وجود دارد که در صورت ابتلا به سرطان پروستات مرگ ناشی از این سرطان حتمی یا محتمل است.

وی با بیان اینکه در صورت ابتلا به سرطان پروستات می‌توان بیماری را کنترل کرد، تاکید کرد: برخلاف بسیاری از تصورات به دلیل سیر کلی بیماری، سرطان پروستات عموما قابل کنترل و درمان بوده که در این زمینه درمان به موقع بیماری حائز اهمیت است.

جافری گفت: اگر چه سرطان پروستات به عنوان یکی از کشنده‌ترین موارد سرطان در مردان شناخته می‌شود اما بر اساس بررسی‌های صورت گرفته موارد مرگ ناشی از این سرطان چندان بالا نیست.

وی با اشاره به اینکه موارد فوق به این معنی نیست که نباید سرطان پروستات جدی گرفت، یادآور شد: افراد بالای 50 سال به ویژه افرادی که در خویشاوند درجه یک آنها سابقه به سرطان پروستات وجود دارد باید بسیار مراقب این سرطان بوده و هرشش ماه یکبار معاینه و آزمایش شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار