باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد

تاخیر یکساله هواپیمایی برای رسیدگی به تخلفات پروازی/ مسافران همچنان چشم انتظار خدمات ویژه پروازی هستند

طی یکسال گذشته سازمان هواپیمایی کشور به بهانه افزایش خدمات رفاهی، قیمت بلیت‌های خود را 30 درصدی گران کرد ولی متاسفانه هنوز خبری از رفاه و امکانات بیشتر در سفرهای هوایی نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران سال گذشته با اجرا شدن دستورالعمل آزاد سازی، قیمت بلیت هواپیما 30 درصد اوج گرفت و قرار شد بعد از افزایش قیمت خدمات ویژه از جمله انتخاب صندلی، غذای داخل هواپیما به انتخاب مسافران باشد و همچنین مسافر در صورت همراه نداشتن بار با قیمت پایین‌تری پرواز کند.

برهمین اساس گزارشات میدانی حاکی از آن است که بعد از گذشت یکسال نه تنها  خبری از امکانات ویژه برای مسافران نیست بلکه میزان تاخیرات افزایش و کترینگ برخی از شرکت‌های هواپیمایی با کیفیت بسیار پایینی ارائه می‌شود.

در همین راستا اسعدي ساماني در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ با بيان اينكه كترينگ هواپيماها به عنوان يك آپشن اصلي براي يك شركت‌هاي هواپيمايي به شمار مي‌رود گفت: كيفيت كترينگ‌ها يكي از عوامل تأثيرگذار در رضايت مسافران به شمار مي‌رود.

سامانی افزود: افزايش كيفيت كترينگ و كاهش تأخيرات پروازها زمينه‌ساز وفاداري مسافران جهت خريد بليت از شركت‌هاي هواپيمايي است. 

دبير انجمن‌ شركت‌هاي هواپيمايي در خصوص آزادسازي نرخ بليت هواپيما گفت: آزادسازي نرخ بليت هواپيما مصوبه قانون برنامه پنجم توسعه است و طبق اين برنامه دولت موظف بوده در شوراي عالي هواپيمايي آن را انجام دهد.

 وي يادآور شد: متأسفانه تاكنون سازمان هواپيمايي كشوري اين قانون را به درستی اجرايي نكرده است و ما به عنوان انجمن شركت هواپيمايي منتظر اجراي هرچه بهتر اين مصوبه هستيم.

براساس این گزارش علیرضا جهانگیریان در خصوص آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما معتقد است: علی رغم آنکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما جزو مصوبات برنامه پنجم توسعه کشور است، اما به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا  هنوز اتفاق نیفتاده است؛ آن چیزی که در خرداد سال جاری انجام شد، متنوع سازی قیمت بلیط تا سقف مشخص بود.

رییس سازمان هواپیمایی کشور اظهار داشت: متنوع سازی نرخ بلیت است که حول قیمت مصوب سال 91 با 30 درصد بالاتر و پایین‌تر شرکت‌ها اجازه تعیین قیمت بلیت را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه این تنوع بر حسب زمان پرواز و زمان خرید و مسیر و دیگر عوامل به اجرا رسیده است، افزود: انتظار نداریم که در ابتدای اجرای این قانون تمامی مراحل به صورت یکباره اجرا شود، بنابراین حداقل 6 ماه برای متنوع سازی زمان نیاز داریم.

براساس این گزارش در حال حاضر بیش از 6 ماه از زمان متنوع سازی قیمت بلیت هواپیما و افزایش 30 درصدی قیمت بلیط ها می‌گذرد اما متاسفانه هنوز هیچ خبری از آزاد سازی و افزایش کیفیت خدمات پروازی نشده است.

براساس این گزارش عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما و کیفیت خدمات معتقد است: بخش عمده ای از رفاه در سفرهای هوایی در گرو افزایش رقابت میان شرکت های هواپیمایی است ولی متاسفانه ما این افزایش خدمات را در سیستم های اداری جستجو می کنیم.

وی افزود: در صورتی که تعداد هواپیما ها و عرضه افزایش یابد رقابت میان شرکت‌های هواپیمایی رشد ودر نتیجه مشکلات پروازهای برطرف می‌گردد.

براساس این گزارش در حال حاضر هواپیمایی نظارت برای رسیدگی به تخلفات پروازی با تاخیر روبرو شده است و همچنان چشم انتظار پاسخ به این سوال هستیم که متنوع سازی قیمت بلیت هواپیماها پیش از رقابت میان شرکت‌ها آغاز شده است ؟

انتهای پیام/
برچسب ها: هواپیما ، کیفیت ، تخلفات ، خدمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار