مدیر بازاریابی و فروش سایپا:

تابع مصوبه شورای رقابت هستیم/ درصد خاصی را برای افزایش قیمت پیشنهاد نکرده‌ایم

فروزان‌مهر با تاکید بر اینکه براساس دستورالعمل قیمت‌گذاری در سال گذشته مجوز 6 تا 7 درصدی افزایش قیمت به شرکتهای خودروسازی ابلاغ شده بود تصریح کرد: ما فقط 3 درصد از این مصوبه را اجرا و مابقی را به دلیل برخی ملاحظات و شرایط بازار اجرا نکردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،‌ حسن فروزان مهر مدیر بازاریابی و فروش شرکت سایپا امروز در نشست خبری اظهار داشت: شرکت سایپا در آغاز سال جدید متناسب با شعار آن طرح ویژه‌ای را برای مردم طراحی کرده است. امسال نیز براساس شعار دولت و ملت همدلی و همزبانی طرح ویژه‌ای را برای مشتریان خود پیش‌بینی کرده‌ایم. 

وی با اعلام اینکه بخشنامه این طرح برای تمام نمایندگی‌های کل کشور ارسال شده است، در رابطه با ویژگی‌های این طرح، گفت: سایپا این طرح ویژه را سالی یکبار اجرا می‌کند که براساس آن مشتریان می‌توانند روش‌های فروش و زمان تحویل خودرو را خود انتخاب کرده و اقدام به تحویل خودروهای خریداری شده کنند.

فروزان‌مهر با اشاره به اینکه مشتریان از فردا 24 فروردین‌ماه می‌توانند اقدام به ثبت نام در این طرح کنند، افزود: این ثبت‌نام به صورت اینترنتی و یا نمایندگی‌های فروش به سه روش پرداخت بانکی، دستگاه خودپرداز و یا اینترنتی انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه در این طرح ثبت‌نام به اختیار مشتری و زمان تحویل خودروها از خردادماه تا آبان خواهد بود تصریح کرد: مشتریان در طرح ویژه فروش محصولات سایپا می‌توانند نوع خودروی خود را از چند گروه x100 ،x200 ، برلیان، سراتو، آریو و ساینا انتخاب کنند حتی در این طرح مشتریان در زمان فراخوان و دریافت دعوتنامه امکان تغییر خودرو انتخایی را هم دارند. 

وی با اشاره به اینکه این طرح ویژه شرکت سایپا است، گفت: سود مشارکت این طرح 27 درصد و به صورت سالیانه و روزشمار محاسبه و سود انصراف آن 24 درصد پیش‌بینی شده است. 

فروزان مهر با اشاره به اینکه در این طرح از تمام محصولات خانواده‌های معرفی شده استفاده می‌کنیم، اظهار داشت: برای جلوگیری از بروز مشکل مدیریت‌های لازم را در تقاضای مشتریان انجام می‌دهیم. 

وی با تاکید بر اینکه قیمت خودروهای فروخته شده این طرح به روز محاسبه می‌شود، گفت: مشتریان می‌توانند از 24 فروردین تا پنجم اردیبهشت‌ماه در این طرح خودروهای مورد نیاز خود را خریداری نمایند. 

فروزان مهر به موضوع قیمت خودرو و تغییرات آن در سال جدید پرداخت و اظهار داشت: قیمت خودرو توسط نهاد خاصی تعیین نمی‌شود حتی دولت و مجلس نیز به این موضوع ورود نمی‌کند بلکه شورای رقابت براساس یک فرمول دستورالعمل قیمت خودرو را به شرکتهای خودروسازی ابلاغ می‌نمایند.

وی گفت: شورای رقابت براساس دو فاکتور تورم بخشی خودرو که از بانک مرکزی دریافت می‌کند و نمره کیفی خود را که از شرکت بازرسی کیفیت ایران دریافت می‌نماید، دستورالعمل قیمت خودرو را تعیین می‌کند. براین اساس ما امسال تابع این فرمول هستیم و هر تصمیمی که این شورا بگیرد برای ما قابل اجراست.

فروزان‌مهر با تاکید بر اینکه براساس دستورالعمل قیمت‌گذاری در سال گذشته مجوز 6 تا 7 درصدی افزایش قیمت به شرکتهای خودروسازی ابلاغ شده بود تصریح کرد: ما فقط 3 درصد از این مصوبه را اجرا و مابقی را به دلیل برخی ملاحظات و شرایط بازار اجرا نکردیم.

فروزان‌مهر در رابطه با دلایل افزایش قیمت کارخانه محصولات این شرکت به بهانه افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده و نرخ بیمه نیز افزود: ما قیمت پایه را تغییر ندادیم بلکه با محاسبه هزینه‌های جانبی که دولت در سال 94 تصویب کرده قیمت کارخانه را تغییر داده‌ایم.

مدیر بازاریابی و فروش سایپا تصریح کرد: افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده تاثیرات خود را به همان نسبت در نرخ حق بیمه شخص ثالث نیز می‌گذارد. البته برای توضیح بیشتر این هزینه‌ها باید بگویم هزینه‌های گمرکی و شماره‌گذاری نیز در هزینه‌های جانبی مدنظر قرار گرفته است.  

وی با اشاره به اینکه با محاسبه هزینه‌های جانبی قیمت خودروی سراتوی 2000 از 89 میلیون و 900 هزار تومان به 90 میلیون و 790 هزار تومان افزایش یافته است گفت: در مدل دنده‌ای این خودرو قیمت به 75 میلیون و 605 هزار تومان رسیده است. 

فروزان مهر با تاکید اینکه محصولاتی مانند سراتو مشمول فرمول شورای رقابت نیستند اظهار داشت: شرکتهای خودروسازی براساس قیمت‌های تمام شده و هزینه‌های متعدد این خودرو اقدام به تعیین قیمت‌های جدید نموده‌اند. 

مدیر بازاریابی و فروش سایپا در رابطه با افزایش یک میلیون و 200 هزار تومانی قیمت خودرو پارس تندر نیز اظهار داشت:در سال گذشته یکی از ایربگ‌های این خوردو حذف شده بود که امسال با اینکه ایربگ سرنشین را اضافه کردیم که این مسئله باعث گران شدن خودرو شده است. 

وی اضافه کرد: تندر 90 که پیش از این 36 میلیون و 924 هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود در قیمت جدید 37 میلیون و 290 هزار تومان تعیین شده است. پارس‌تندر نیز 39 میلیون و 350 هزار تومان تعیین شده است. 

وی در رابطه با مشتریان خودرو مگان نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: برای تبدیل خودرو مگان این شرکت چندین طرح را برای مشتریان خود با سود و تخفیفات مناسب پیش‌بینی کرده است برهمین اساس هم اکنون بالای 90 درصد از مشتریان این خودرو یا آن را تحویل گرفته و یا به سایر خودروها تبدیل کرده‌اند. 

فروزان‌مهر در رابطه با رکود فعلی بازار خوردو و پیش‌بینی وضعیت بازار افزود: رکود فعلی بازار شاید به خاطر قیمت‌ها باشد اما براساس آمار این شرکت 42 هزار خودرو به مشتریان تحویل داده است و در مجموع شرکت سایپا 360 هزار دستگاه خودرو را در سال 93 فاکتور کرده است که این رقم نسبت به سال گذشته رشد 3 درصدی را تجربه کرده است. 

وی در خصوص این پرسش که آیا شرکت سایپا امسال مجوز 3 درصدی افزایش قیمت خودرو را اجرایی خواهد کرد یا خیر گفت: اعمال این موضوع به شرایط بازار و وضعیت تولید دارد اما در مجموع این شرکت با برگزاری جلسه‌ای با مدیران خود تصمیماتی را برای اعمال سقفی از افزایش قیمـت‌ها انجام خواهد داد.

مدیر بازاریابی و فروش سایپا با اشاره به اینکه هم اکنون درصد خاصی از افزایش قیمت را به شورای رقابت پیشنهاد نکرده‌ایم تصریح کرد: باید به این موضوع توجه کنیم که سایپا در سال گذشته دچار ضرر شده است حال می‌تواند این ضرر در چارچوب تیراژ و یا قیمت خودرو باشد اما در مجموع ما تابع نظر شورای رقابت هستیم. 

وی تصریح کرد: شورای رقابت قرار است براساس فاکتوری که اعلام کردم جلسه‌ای را برگزار و تصمیم نهایی را برای تغییرات قیمتی خودرو در سال 94 اعلام نماید. 

فروزان‌مهر تصریح کرد: اگر شورا رای بر کاهش قیمت بدهد ما مکلف به انجام آن هستیم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: سایپا ، شورای رقابت ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار