بوگدانوف: با تهران برای حل بحران يمن گفتگو می‌کنيم

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه اعلام کرد مسکو با تهران، قاهره و ریاض برای دستیابی به راه حلی درباره بحران یمن تماس های گسترده‌ای دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین،"میخائیل بوگدانوف " فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد مسکو با تهران، قاهره و ریاض برای دستیابی به راه حلی در مورد بحران یمن تماس‌هایی گسترده دارد. 

بوگدانوف در حاشیه کنفرانس بین المللی مسکو  در گفتگو با خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد: "موضع اصولی و پایدار روسیه درباره بحران یمن آن است که راه حل باید با گفتگوی مستقیم و بدون پیش شرط میان طرف های مختلف یمنی به دست آید. "

بوگدانوف تاکید کرد: روسیه در چند دهه گذشته روابط گسترده ای با یمن داشته است و تلاش می کند از این روابط دوستانه میان دو کشور استفاده کند. 

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: مسکو خواهان آن بود که قطعنامه اخیر شورای امنیت متوازن و میانه رو باشد و به نفع هیچ یک از طرف های یمنی علیه دیگر طرف ها نباشد. اما متاسفانه روسیه و دیگر کشورها به موضع مشترکی دست پیدا نکردند وبه همین دلیل مسکو به قطعنامه رای مثبت نداد. 

بوگدانوف خاطر نشان کرد: مسکو با قاهره، ریاض و تهران تماس های فشرده و مستقیم دارد. پیشنهادها و طرح های مختلفی ارائه شده است. بحران یمن راه حل نظامی ندارد و تفاهم بین همه طرف های یمنی باید وجود داشته باشد. 

وی افزود: روسیه همچنین با کشورهای اروپایی در اینباره گفتگو می‌کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار