زنجان؛

اجرای طرح کمربند حفاظتی از اقدامات مهم برای مقابله با آفات

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اجرای طرح کمربند حفاظتی را یکی از برنامه های مهم منابع طبیعی استان برای مقابله با آفات و بیماری های درختی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛بهمن اسکندری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در تعیین تکلیف سودجویان و متصرفان عرصه ها گفت:خوشبختانه در تعطیلات نوروزی امسال دادستان های شهرستانها و نیروهای انتظامی همکاری نزدیکی را با منابع طبیعی استان برای حفاظت از عرصه ها داشتند.

وی همکاری نیروی انتظامی این استان از طریق کلانتری ها را در کاستن تصرفات و سودجویی های غیرقانونی یادآور شد و اظهار امیدواری کرد: با روی کار آمدن فرمانده یگان حفاظت شاهد ساماندهی نیروهای گشت و مراقبتی در نقاط مختلف استان باشیم.

اسکندری با اشاره به کاهش اطفا حریق در سال گذشته گفت :امیدواریم با برنامه ریزی و مدیریت در عرصه ها شاهد روند نزولی آتش سوزی ها باشیم.

این مقام مسئول نشست با دهیاران و شوراهای روستاها را با هدف کنترل و جلوگیری از آتش سوزی ها جزو برنامه های این اداره کل بیان کرد و افزود: انتظار داریم دستگاه های امنیتی نیز در برخورد و شناسایی با افرادی که نسبت به آتش سوزی مراتع اقدام می کنند، همکاری نزدیک داشته باشند.

وی اجرای طرح کمربند حفاظتی را یکی از برنامه های منابع طبیعی استان برای مقابله با آفات و بیماری های درختی مهم دانست و ادامه داد: کمتر از 270 هکتار از این طرح در سطح استان باقی مانده تا شاهد مراقبت بیشتر از عرصه های منابع طبیعی باشیم.

اسکندری ،از افزایش 2 برابری اعتبارات ملی در حوزه آبخیزداری خبر داد و رشد 38 درصدی این اعتبارات را در راستای بسط و گسترش برنامه های منابع طبیعی استان مهم دانست.

وی با ابراز تاسف از اینکه برای 65 هزار هکتار از مراتع سطح استان یک نیروی یگانی وجود دارد، عنوان کرد: این در حالی است که استاندارد این عدد هر 10 هزار هکتار جنگل و 15 هزار هکتار مرتع با یک نیروی حفاظتی گزارش شده است.

مدیر کل منابع طبیعی این استان از کاهش نیرو های یگانی این اداره کل از30 نفر به 10 نفر در سال جاری خبر داد و بیان کرد: در شرایط کنونی حفاظت مونیتورینگ را در برنامه داریم تا باشناسایی متصرفان و متخلفان را تحت کنترل داشته باشیم.

اسکندری تهیه بانک اطلاعاتی متصرفان و تحت کنترل گرفتن را جزو برنامه های این اداره کل بیان کرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اجرا ، آفات ، کشاورزی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.