نعمتی در صحن علنی مجلس:

بانک‌ها امروز نفس مردم را گرفته‌اند/ هر گام اقتصادی در کشور با سیاست بانک‌ها نابود می‌شود

بهروز نعمتی در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد درباره فقدان راهبرد مشخص در زمینه نرخ سود بانکی و تسهیلات گفت: هر کسی که در اقتصاد کشور یک گام برمی‌دارد بانک‌ها آن را نابود می‌کنند که وزیر اقتصاد باید متوجه این موضوع باشند.

بانک‌ها امروز نفس مردم را گرفته‌اند/ هر گام اقتصادی در کشور با سیاست بانک‌ها نابود می‌شودبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در جلسه علنی امروز و در پاسخ به بخش اول اظهارات وزیر اقتصاد درباره فقدان راهبرد مشخص در زمینه نرخ سود بانکی و تسهیلات گفت: مطالب گفته شده از جانب وزیر اقتصاد بارها تکرار شده و موضوع مورد عرض بنده شفاف و روشن است.

وی افزود: همواره توقع داشتیم توضیحات وزیر در این رابطه راهگشا باشد.

وی خطاب به وزیر اقتصاد ادامه داد: در حال حاضر بانک‌های مختلفی در کشور از شما حکم می‌گیرند و تسهیلاتی را به مردم پرداخت می‌کنند و افرادی را که هم شما می‌شناسید و هم بنده. بالغ بر ده هزار نفر وام‌گیرنده‌اند که این افراد متأسفانه امروز زندگی‌شان به دلیل عدم توانایی در باز پرداخت وام‌ها به دلیل نوسانات قیمت ارز نابود شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس متذکر شد: جناب وزیر شما ظرف یکسال اخیر حتی یک بار هم درباره این موضوع پاسخگو نبوده‌اید.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر عدم مسئولیت وی در خصوص خانواده‌های معظم شهدا بیان داشت: همسر شهیدی به ما نامه نوشته که وکیل شخصی شده و این شخص به دلیل مشکلاتی که کشور برای آن بوجود آورده نتوانسته در زمان مقرر اقساط وام بانکی خود را پرداخت کند و متأسفانه این فرد و ده‌ هزار نفر وضعیتشان به همین شکل است که ضرورت دارد وزیر اقتصاد به این موضوع توجه  ویژه‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها در رابطه با نرخ سود بانکی و تسهیلات مطلوب نیست، تصریح کرد:‌در حال حاضر هم صنعتگران وهم تولیدکنندگان  همین وضعیت را دارند چرا که هر کسی که در اقتصاد کشور می‌خواهد یک گام بردارد بانک‌ها آن را نابود می‌کنند. 

وی خطاب به وزیر اقتصاد تأکید کرد: جناب وزیر آیا وقتی یک شبه ارز تغییر قیمت داد شما هیچ از تولید کننده پرسیدید که وام‌گیرنده‌ها چطور قرار است وام خود را پرداخت کنند؟ آیا متولی تزریق پول به جامعه دولت است و یا تولیدکنندگان و مردم . آیا مسائلی که مطرح کردید پاسخگو مطالبات جامعه خواهد بود. 

نعمتی در ادامه با بیان اینکه برخی می‌گویند بسیاری از این مشکلات به دولت قبل برمی‌گردد تصریح کرد: بنده این موضوع را قبول ندارم چرا که در حال حاضر موضوع مطالبات جامعه و کشور است. 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در ادامه بیان داشت: به هیچ وجه طبق منویات مقام معظم رهبری که امسال را سال همدلی و همزبانی نامیده‌اند قصد نداریم واقعا به وزیر اقتصاد کارت زرد نشان دهیم ولی ایشان هم باید متوجه وضعیت و تغییرات قیمت ارز و باز پرداخت تسهیلات وام‌گیرنده‌ها به بانک‌ها باشند چرا که بانک‌ها در حال حاضر نفس مردم را گرفته‌اند. 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: توقع ، مجلس ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار