اصفهان؛

بيش از 2000 رجال علمي و سياسي در اصفهان / ظرفيت هاي غني فرهنگي در اصفهان وجود دارد

شهردار اصفهان گفت : نسل جوان بايد با ظرفيت هاي غني تمدن اصفهان آشنا شوند .

سيد مرتضي سقاييان ن‍ژاد در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان به مناسبت سوم ارديبهشت هفته نكوداشت اصفهان گفت : در شهر اصفهان بيش 2000 شخصيت علمي و ديني و سياسي در تخت فولاد اصفهان در خاك نهفته اند كه همين موضوع به تنها يي نشان مي دهد كه اصفهان داراي چه تمدن غني فرهنگي است .

وي در ادامه با بيان اينكه محور مكتب اصفهان شيخ بهايي است واين شخصيت به نوعي معمار اصفهان است اظهار داشت : آثاري كه شيخ بهايي در اصفهان بنا نهاده زبان زد خاص و عام است .

شهردار كلان شهر اصفهان گفت : در سال 84 اعضاي شوراي شهر و نخبگان به دليل فعاليت هاي شيخ بهايي در اصفهان تصميم گرفتند در راستاي شناساندن قابليت هاي علمي ، فرهنگي ، مذهبي و سياسي تمدن اصفهان به نسل جوان، روز تولد اين عالم برجسته را به نام روز اصفهان ثبت كنند .

سقاييان نژاد با بيان اينكه شيخ بهايي علمايي همچون مير داماد  و ابو الحسن اصفهاني و ..... در مكتب اصفهان پرورش يافته اند اظهار داشت : در دوران دفاع مقدس سرداراني همچون شهيد خرازي افتخار براي كشور و اصفهان آفريدند .

وي با بيان اينكه اصفهان متعلق به اصفهاني ها نيست بلكه اصفهان متعلق به كل كشور است اضافه كرد : تنها شهري است كه سه اثر تاريخي در يونسكو به نامش ثبت شده است .

وي گفت : در پيروزي انقلاب اسلامي نيز اصفهان نقش داشته است و اولين شهري كه حكومت نظامي در آن شكل مي گيرد اصفهان بود .

شهردار اصفهان به برنامه هاي هفته نكوداشت نيز اشاره ايي داشت و گفت : محور اصلي برنامه ها گردشگري است و در واقع گردشگري محلات و شناسايي بافت قديم اصفهان به مردم و گردشگران از مهمترين اهداف ما در اين تور گردشگري است.

شهردار به انعقاد قرار داد خواهر خواندگي با كشور مختلف و برگزاري مسابقات ورزشي با اين كشورها نيز در هفته اصفهان اشاره كرد و خاطرنشان ساخت : 33 برنامه فرهنگي در يك هفته مي توانند نقش موثري در شناسايي آثار فرهنگي اصفهان به نسل جوان داشته باشد و اگر نسل جوان ما آن را شناخت قطعا مي توانند در برابر تهاجم فرهنگي ايستادگي كنند .

انتهای پیام/س
برچسب ها: هفته ، نکوداشت ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.