همگام با بیست و هشتمین نمایشگاه‌ بین المللی کتاب تهران؛

«یاء» روانه‌ی نمایشگاه کتاب می‌شود

کتاب «یاء» به قلم‌«حسین جنتی» در آینده‌ی نزدیک از دریچه‌ی انتشارات «فصل پنجم» روانه‌ی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌شود.

حسین جنتی، شاعر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران با تاکید بر اینکه همواره تلاش کرده تا اندیشه‌ی خود را در کتاب‌هایش منعکس کند، گفت: درحال حاضر هم بر مبنای همین تلاش من برای انعکاس اندیشه‌ام در قالب کلمات به عنوان یک شاعر اجتماعی شناخته شده‌ام.

وی افزود: کتاب «یاء» در برگیرنده‌ی 34 قطعه شعر بوده که به ترتیب شماره از آخرین شماره‌ی کتاب اول یعنی کتاب «نون» شروع شده و به گونه‌ای مکمل این کتاب به حساب می‌آید، البته نام گذاری آثار من به گونه‌ای است که در پایان با قرار دادن عناوین آنها به کلمه‌ای خواهیم رسید که آن کلمه تابلوی کلی اندیشه‌ام است.

این شاعر ادامه داد: در رابطه با توضیح هدف از نگارش  کتاب «یاء» باید گفت که پاسخ به سوالی با این مضمون برای هر نویسنده‌ای سخت است زیرا برخی اهداف همچون شهرت طلبی به اندازه‌ای مضحک هستند که نمی‌توان به بیان آنها پرداخت.

جنتی اظهار داشت: برخی از اهداف نیز چنان سنگین هستند که بیان آنها دشوار به نظر می‌رسد، البته من همیشه وقتی به شاعری خودم نگاه می‌کنم به یاد کاندیداهای انتخابات می‌افتم که می‌گویند احساس وظیفه می‌کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون اثری با عنوان «صد نکته‌ی غیر حسن در حواشی شاعری» را بر روی میز کاری خودم دارم که البته نگارش آن به اتمام رسیده اما به دلیل قرار گیری انتشار هرچه زودتر مجموعه‌های شعری‌ام انتشار این کتاب به زمانی با شرایط مناسب‌تر موکول شده است.

این شاعر تصریح کرد: کتاب «صد نکته‌ی یر حسن در حواشی شاعری» در برگیرنده‌ی مجموعه‌ی برداشت‌ها و زاویه‌ی نگاه من به مقوله‌ی شعر با نگاهی انتقادانه در قالب 140 الی 150 صفحه است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار