کمبود آهن به رشد و تکامل مغزی 50 درصد کودکان صدمه می‌زند

کمبود آهن مهمترین عامل بروز کم خونی است که این کمبود به رشد و تکامل مغزی 50 درصد کودکان صدمه می زده و آنها را مستعد ابتلا به بسیاری از عفونت‌ها می‌کند.

فرهاد سالاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: در حال حاضر کم خونی و دریافت ناکافی آهن، به ویژه در بین کودکان به یک مشکل عمده بهداشتی تبدیل شده که کیفیت زندگی بسیاری را کاهش داده است. 
 
وی گفت: بسیاری از کودکان دچار مشکلات یادگیری، بی‌توجهی یا کم توجهی، کاهش ضریب هوشی، کاهش قدرت ادراک و از همه مهمتر کاهش سرعت رشد و تکامل هستند که به طور قطع کم خونی و کمبود آهن در این عوارض و مشکلات نقش عمده دارد. 
 
سالاری تأکید کرد: بر اساس آمارهای جهانی کمبود آهن مهمترین عامل بروز کم خونی است که این کمبود به رشد و تکامل مغزی 50 درصد کودکان صدمه زده و آنها را مستعد ابتلا به بسیار از عفونت‌ها می‌کنند. 
 
وی افزود: در کودکان به ویژه در سال‌های ابتدایی زندگی، به دلیل سرعت رشد جسمی و تکامل مغزی نیاز به آهن بسیار بالا است و متأسفانه در اغلب موارد آهن به میزان مورد نیاز دریافت نمی‌شود. 
 
سالاری با اشاره به اینکه مشکل عمده مربوط  به کم خونی و کمبود آهن مربوط به کودکان کمتر از 6 سال است، خاطر نشان: دریافت کافی مواد غذایی حاوی آهن به ویژه گوشت‌ها مانند گوشت قرمز غذایی حاوی ویتامین C است. 
 
وی بیان داشت : سبزی‌ها و میوه‌ها در تمام سنین به ویژه در میان کودکان برای پیشگیری از کمبود آهن و کم خونی بسیار ضروری است. 

 

انتهای پیام/
برچسب ها: کمبودآهن ، مغز ، رشد ، تکامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار