رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بوسنی:

مشکل یمن با راه حل سیاسی برطرف می‌شود/ امنیت بوسنی، حاصل تلاش ایرانی‌هاست

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بوسنی گفت: مشکل یمن راه حل سیاسی دارد ضمن آنکه باید توازن بین منافع همه گروه‌ها حفظ شود.

مشکل یمن راه حل سیاسی دارد/ امنیت بوسنی، حاصل تلاش ایرانی‌هاست
به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران «یاسین رواشده» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بوسنی در حاشیه دیدار با «علی‌اکبر ولایتی» و اهدای نشان قدرت به وی در جمع خبرنگاران و در خصوص نسل‌ کشی صورت گرفته در یمن اظهار کرد: من محقق یک مرکز تحقیقاتی در بوسنی هستم که از امور سیاسی دورم، اما به عنوان یک مسلمان از وقایعی که در یمن رخ می‌دهد متأثریم. 

وی با بیان اینکه مشکل یمن مشکلی داخلی و اختلاف بین گروه‌های رقیب است تصریح کرد: در این شرایط و با دخالت عربستان شرایط و اوضاع بدتر شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بوسنی با بیان اینکه پاسخ زیاده‌روی الحوثی‌ها دخالت کشور عربستان و بمباران یمن نبود گفت: مشکل یمن راه حل سیاسی دارد ضمن آنکه باید توازن بین منافع همه گروه‌ها حفظ شود.

وی با بیان اینکه در بوسنی مسلمان‌ها اکثریت نسبی دارند ادامه داد: به رغم این موضوع ما به غیر مسلمانان نیز حق رأی دادیم چون معتقدیم این اتفاق به مراتب بهتر از جنگ است. 
وی با بیان اینکه راه حل عملی در یمن گفت‌وگو بین گروه‌های مختلف است اضافه کرد: بهتراست این مجموعه حکومتی تشکیل دهند که مورد تأیید همگان باشد زیرا راه حل نظامی خطرناک است و تبعات خوبی ندارد. 

رواشده در پاسخ به این سوال که وضعیت کنونی بوسنی را چطور ارزیابی می‌کنید گفت: وضعیت بوسنی کاملا صلح‌آمیز است کشور بوسنی یکی از صلح آمیزترین کشورهای دنیاست وضعیت در این کشور به حدی آرام است که توریست‌ها به این کشور سفر می‌کنند و امیدواریم این وضع ادامه یابد.

وی درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه آیا موافقید، این امنیت را مدیون تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران هستید پاسخ داد: در کشور بوسنی وقتی از همه مردم سوال کنید از ایرانیان سپاسگزارند به ویژه دکتر ولایتی را همه می‌شناسند و به وی ارادت دارند درست در مرکز سارایو و رایزن فرهنگی ایران مستقر است، بنابراین شما در قلب ما جای دارید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار