پوری حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

متقاضیان واقعی ریسک نکنند/ احتمال پایان داستان واگذاری سرخابی‌‌ها

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: تسهیلاتی که برای دور سوم واگذاری مشخص شده سقف خواسته متقاضیان است و این احتمال استقبال از این دوره را بالا می‌برد.

میر علی اشرف پوری حسینی رییس سازمان خصوصی‌سازی و معاون وزیر اقتصاد در گفتگو اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای دور سوم مزایده سرخابی‌ها گفت: در این مدت فعالیتهای رو به جلویی برای موفقیت در مزایده سرخابی‌ها صورت گرفته است. متاسفانه در دو دوره قبل با عدم استقبال رو به رو بودیم که این عدم استقبال به معنی وجود مشکل در آگهی سازمان خصوصی‌سازی نبوده و این تغییرات سبب سهل‌گیری در دوره سوم مزایده است تا قاطعیت سازمان را درباره واگذاری این دو تیم مطرح نشان دهیم.

رییس سازمان خصوصی‌سازی در ادامه اظهار داشت: تصور می‌کنیم تسهیلاتی که برای دور سوم مشخص شده، سقف خواسته متقاضیان برای خرید است و علاوه بر آن دو مانع ممنوعیت حضور مالکین باشگاه‌های فعلی و بیست درصد سهم هواداران نیز مرتفع شده است.

** حضور خریداران واقعی در دور سوم مزایده

پوری حسینی در ادامه تصریح کرد: تصور ما این است که خریداران واقعی سرخابی‌ها در این دوره با مانعی روبرو نیستند مگر اینکه این خرید را کاری اقتصادی ندانند و یا امکانات مربوط به آن را نداشته باشند. در هر صورت دیگر ایرادات متوجه سازمان خصوصی‌سازی نیست.

معاون وزیر اقتصاد به خریداران احتمالی توصیه کرد: کسانی که قصد جدی برای خرید سرخابی‌ها را دارند در این دوره ریسک نکنند و تصور اینکه در صورت برگزار نشدن این دوره نیز سازمان تسهیلات بیشتری در اختیار خریداران می‌گذارد را نداشته باشد.

همچنین در صورت شرکت فرد یا افرادی در این دوره ،دست آنها از این دو برند کوتاه خواهد ماند.

وی در همین خصوص گفت: متاسفانه در مزایده‌های قبل شرکت خصوصی‌سازی شاهد افرادی بود که آنها با تصور عدم استقبال در مزایده شرکت نمی‌کردند اما پس از پایان مزایده از کانالهای مختلف برای ابطال کردن مزایده به سازمان خصوصی‌سازی فشار می‌آوردند که من با قاطعیت درباره تمام مزایده‌ها علی‌الخصوص مزایده سرخابی ها تاکید می‌کنم سازمان خصوصی‌سازی به شدت حرمت خریداران خود را حفظ می‌کند و بدون دلیل هیچ مزایده‌ای باطل نمی‌کند.

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: خریداران تا سه‌شنبه بعد از ظهر فرصت دارند که سپرده شرکت در مزایده به مبلغ 8 میلیارد و 700 میلیون تومان را به حساب واریز و پاکت پیشنهادی را ارایه دهد.

** سازمان خصوصی‌سازی تا قبل ازروز سه‌شنبه مجاز به اعلام اعداد و ارقام نیست 

معاون وزیر اقتصاد در خصوص اینکه احتمال استقبال از این دوره از مزایده بیشتر از دو دوره قبلی است، گفت: مراجعه به سازمان برای مقایسه شرایط خود با شرایط مد نظر وجود داشته است اما اینکه تبدیل به پاکت شده را فعلا مجاز به اعلام آن نیستیم و تنها سه‌شنبه ساعت 4 و سی دقیقه اعلام خواهیم کرد که پاکت دریافت کرده ایم یا خیر و در صورت ارائه پاکت بعد از ظهر چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه پاکتهای احتمالی را می گشاییم.

وی در خصوص حضور شرکتهای دولتی و غیردولتی در این مزایده گفت: شرکتهای دولتی به هیچ وجه اجازه حضور در این مزایده را ندارند اما در مورد شرکتهای غیر دولتی این امکان فراهم است که در صورت اهلیت شناخته شدن شرایطشان مالک یکی از این دو تیم شوند.

وی در خصوص تعداد برگزاری مجدد یک مزایده بیان کرد: طبق آیین‌نامه های حاکم، سازمان خصوصی‌سازی سهام شرکت یا دارایی و یا برند هر شرکت را دو مرتبه می‌توانند به مزایده بگذارد و در صورت عدم استقبال با اخذ مجوز از هیئت واگذاری می‌تواند از روش مذاکره برای فروش استفاده کنند اما سازمان خصوصی‌سازی چنین هدفی را برای هیچ یک از شرکتها و علی‌الخصوص سرخابی ها ندارد و بنا را بر فروش آن از طریق مزایده گذاشته‌ایم.

** انحلال در صورت واگذاری دوباشگاه

پوری حسینی در خصوص انحلال این دو باشگاه بیان کرد: مصوبه هیئت واگذاری فروش این دو برند و دارایی و سپس انحلال این دو شرکت است لذا تقدم و تاخر مربوطه رعایت خواهد شد و پس از فروش اقدام به انحلال این دو باشگاه می‌کنیم.

رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره سهم پیشکسوتان گفت: همان طور در آگهی‌ها اطلاع‌رسانی شده خریداران هر یک از این دو برند حداقل 20 درصد از سبد سهام آن را نقدی می‌پردازند که در وثیقه ما نیست و حصه نقدی معامله است که در اختیار خریداران است و آنها می‌توانند این میزان را به هواداران و یا پیشکسوتان و یا افراد دیگر با قیمت انتخابی خودشان اختصاص دهند و اجباری که از قبل برای خریداران در خصوص این بیست درصد سهام هواداران و پیشکسوتان با قیمت تعیین شده بود نیز برداشته شد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: سازمان خصوصی‌سازی وظیفه دارد از پیشنهاد، منافع و حضور افراد شرکت کننده در مزایده صیانت کند و نگذارد حضور آنها دچار تلاطم‌های غیر حرفه‌ای شود و این افراد نیز از تعهداتی که خود به اختیار پذیرفته اند باید مراقبت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار