معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

تداوم تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در سال 94/الزامی برای حضور در کلاس‌های فوق برنامه پنجشنبه نیست

زرافشان گفت: بنابر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش روزهای پنج‌شنبه تعطیل است که برای پایه ابتدایی و متوسطه آیین نامه‌هایی تصویب شده که می‌توانند در این روز برنامه‌هایی انجام دهند.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بنابر مصوبه شورای آموزش و پرورش روزهای پنج‌شنبه‌ تعطیل است البته یک سری آیین نامه برای پایه ابتدایی و متوسطه تصویب شده که می‌توانند در این روز انجام دهند که انجمن اولیا و مربیان، جلسه دانش‌افزایی اولیا، جلسه دانش‌افزایی معلمان و ارتقا حرفه‌ای معلمان از جمله این فعالیت هاست. 

وی ادامه داد: الزامی برای حضور دانش‌آموز در روز پنج شنبه وجود ندارد و نوع فعالیت‌هایی که مدارس در این روز باید داشته باشند مشخص است.  از جمله اردوهای علمی و تفریحی که برای تعداد خاصی از دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود. 

وی با بیان اینکه تنها الزامی که برای حضور در مدرسه در روز پنج شنبه ها دیده می‌شود مربوط به دوره متوسطه دوم است، خاطر نشان کرد: برای ارتقا کیفیت آموزش و رسیدن ساعات کلاس درس این پایه به 36 ساعت در هفته در روز پنج شنبه کلاس درسی گذاشته‌اند که مناسب وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان این پایه است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار