معاون آموزش متوسطه خبرداد:

اجرای طرح کاشف ویژه پایه اول متوسطه در سراسر کشور

زرافشان گفت: در راستای شناسایی و کشف استعدادهای کار آفرینی در پایه اول متوسطه یا هفتم با توجه به ابلاغ سیاستهای اشتغال و اقتصاد مقاومتی طرح کاشف در سراسر کشور اجرا می‌شود.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز با محوریت طرح کاشف، برگزار شد، افزود: این طرح در راستای شناسایی و کشف استعداد‌های کارآفرینی در پایه اول متوسطه با هدف همایت از اشتغال‌زائی در سنین پایین‌تر برگزار می‌شود.

 وی ادامه داد: این فرصت برای کشف استعداد‌های کارآفرینی جوانان فراهم گردیده و با توجه به اینکه ضرورت دارد مشکل اشتغال زایی از دوش دولت برداشته شود به نظر می‌رسد کمک شایانی به ایجاد فرصت‌های کارآفرینی در جوانان و نوجوانان خواهد داشت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز یکی محورهای سند آموزش و پرورش را تحقق کارآفرینی می‌داند و لذا ما توانسته‌ایم با همکاری دانشگاه تهران یک تفاهم نامه در خصوص ایجاد فرصت‌های کارآفرینی منعقد کنیم که به محتوا و مفهوم کارآفرینی در شاخه کار و دانش به عنوان یک ماده درسی می‌پردازند.

وی تصریح کرد: ظرفیت عظیم دانش‌آموزان پشتوانه کارآفرینان آینده است و بنده معتقدم دانش آموزان کارآفرین گردانندگان چرخش‌های صنعت و تولید کشور در آینده نزدیک هستند لذا دانشگاه تهران با به کار گیری ظرفیت علمی و پژهشی خود برای تفهیم مسیر راه کشور در حوزه کارآفرینی به کشف استعداد‌ها در دانش‌آموزان کمک خواهد كرد.

رزافشان با بیان اینکه بحث پایش شایستگی‌های کارآفرینی در پایه هفتم و هشتم متوسطه اجرا می‌شود؛ خواطر نشان کرد: عملیاتی کردن این مجموعه مطالعات به وسیله دانشگاه تهران دانشکده کارآفرینی در ميان دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌های آنها انجام می‌شود.

وی افزود: سال گذشته اولین پایش انجام شد که اطلاعات خوبی به صورت منطقه‌ای و استانی به دست آمد و بیانگر وضعیت شایستگی‌های دانش‌آموزان کارآفرین و معلم بود امروزه پرداختن به مسئله کارآفرینی در جهان در سنین پایین صورت می‌گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بيان داشت: خوشبختانه آموزش و پرورش در عرصه‌های علمی و آموزشی کارآفرینی ورود پیدا کرده که جشنواره خوارزمی و المپیاد نانو نمونه اصلی و نمونه خوبی از اینگونه فعالیت‌ها است.

وی ادامه داد: طرح کاشف 19 اردیبهشت ماه در سراسر کشور و در 15 اردیبهشت‌ماه ویژه استان‌های گرمسیری انجام می‌شود و گزارشی 14 صفحه‌ای ویژه هر دانش آموز در اختیار والدین قرار می‌گیرد که مبنای سیاست گذاری و برنامه ریزی در حوزه کارآفرینی خواهد بود.


انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار