باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

بازماندن از تحصیل به خاطر پیوند کلیه!

شکیلا رخشانی دانش آموز 8 ساله‌ای است که بعد از پیوند کلیه با اتفاقی عجیب روبرو شد و نتوانست به کلاس درس باز گردد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران، چندی پیش خبری مبنی بر منع تحصیل شکیلا رخشانی، دانش آموز 8 ساله‌ای منتشر شد که پس از دوسال دیالیز موفق به پیوند کلیه شد اما به دليل پيوند كليه از ادامه تحصيل بازماند.

داریوش آرمان، عضو هیات امنای انجمن بیماران کلیوی کشور در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران می‌گوید: حدود یک ماه قبل از عید نوروز، این دانش آموز موفق به دریافت کلیه شد و خوشبختانه دوران نقاهت را سپری کرده و به زندگی عادی بازگشته است.

وی می افزاید: حالا با بازگشت این دانش آموز به مدرسه مسئولین مدرسه به نوعی در برابر حضور این دانش آموز در کلاس درس مقاومت می کنند.

به گفته آرمان، مسئولین مدرسه علت این تصمیم را نگرانی از پس زدن کلیه شکیلا می‌خوانند بنابراين به کریم آباد کهریزک محل زندگي شكيلا رفتیم تا از نزدیک از حال این دختر 8 ساله با خبر شویم.


مادر شکیلا می‌گوید: با اینکه به گفته معلم مربوطه، شکیلا به خوبی به سوالات پاسخ می‌دهد اما ما را از مدرسه جواب کردند.

این مادر اضافه می‌کند: معلم مدرسه به ما گفت بروید و سال آینده بیایید که دانش آموز ماسک و پالتو نداشته باشد.

مادر شكيلا می‌گوید: نمی‌خواهم فرزندم بی سواد بماند. زيرا او 3 سال است که به خاطر بیماری‌اش از درس عقب افتاده و طبق قوانین آموزش و پرورش اگر امسال به هر دلیلی از درس باز بماند، باید در نهضت ادامه تحصیل دهد و یا بی سواد بماند.

مسئوالان مدرسه پاسخگو نيستند

وقتی علت این واقعه را از مدیر مدرسه جویا شدیم، حاضر به پاسخگویی نبود و ما موضوع را از آموزش و پرورش پیگیری کردیم.
پاپایی، معاون رسانه روابط عمومی آموزش و پرورش می‌گوید: به هیچ وجه اخراجی در کار نبوده و نام این دانش آموز در لیست دانش آموزان مدرسه موجود است.

وی می افزاید: پزشکان معالج توصیه کردند دانش آموز در فضای ایزوله درس بخواند که فراهم کردن این فضا برای مدرسه مقدور نیست.

معاون رسانه روابط عمومی آموزش و پرورش ادامه می‌دهد: با این حال مدرسه مربوطه برخی از تجهیزات آموزشی را به منزل دانش آموز فرستاده تا این دانش آموز از تحصیل محروم نشود و در هفته جاری معلم خصوصی هم به منزل این دانش آموز مراجعه خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران همچنان پیگیر وضعیت این دانش آموز است...


انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
قضیه آن گونه که می گویند نیست بلکه بنا به گفته مرکز اختلالات یادگیری کهریزک این دانش آموز استثنایی ست و باید در مدرسه استثنایی درس بخواند اما مدیر مدرسه از این موضوع اطلاعی نداشته است.
آخرین اخبار