مدیر کل سازمان مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش:

دریافت هزینه پیش ثبت نام در مدارس غیر دولتی خلاف قانون است

زینی‌وند گفت: مدارس غیر دولتی پیش از ابلاغ الگوی شهریه سال جدید مجاز به دریافت هیچ مبلغی از متقاضیان پیش ثبت نام نیستند.

زینی وند، مدیر کل سازمان مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران گفت: بیش از 12 هزار مدرسه غیر دولتی در کشور فعال است که به دلیل استقبال والدین و بالا بودن کیفیت آموزش آنها، اقدام به پیش ثبت نام کرده‌اند. 

وی تصریح کرد: این امر در سنوات قبل نیز معمول بوده و خلاف قانون نیست اما مسئولان مدارس به هیچ وجه نباید پیش از ابلاغ الگوی شهریه سال 94 و شروع ثبت نام، مبلغی از متقاضیان دریافت کنند. 

زینی وند با بیان اینکه تعداد انگشت شماری از این مدارس مقایر ضوابط عمل می‌کنند، گفت: تیم‌های بازرسی و نظارت سازمان مدارس غیر دولتی در کنار کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش به طور مستمر عملکرد این مدارس را رصد می‌کند. 

وی تصریح کرد: تعدادی از موسسات خاطی شناسایی شده و به شورای نظارت ارجاع شده‌اند که انتظار داریم طبق ماده 33 و 34 قانون مدارس غیر دولتی با آنها بر خورد شود. 

مدیر کل سازمان مدارس غیر دولتی خاطر نشان کرد: تمامی ادارات مناطق و اداره کل آموزش و پرورش استانها و سازمان مدارس غیر دولتی آمادگی دارند تا در صورت مشاهده یا دریافت گزارش از کوچکترین تخلف در خصوص اخذ شهریه پیش از ابلاغ الگوی سال جدید، برابر قانون با خاطیان برخورد کنند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار