معاون اجرایی رییس جمهوری:

متاثرم که معلم شدن آرزوی نوجوانان و جوانان کشورم نیست

معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان این که سیاست های آموزشی کشور از دیر باز باعث شده که معلمان از شغلشان رویگردان شوند، گفت: از این که کم کم معلم شدن، آروزی بسیاری از نوجوانان و جوانان کشورم نیست، شدیدا متاثرم.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمد شریعتمداری که در صفحه رسمی اینستاگرام خود به سوالات مردم به صورت مستقیم پاسخ می‌دهد، در جواب یکی از هموطنان که سوالاتی در خصوص چرایی عدم توجه به وضعیت معلمان مطرح کرد، پاسخ داد: پاسخی در نیمه شب به سوالی بجا درباره فرهنگیان عزیز.

وی با بیان این که متاسفانه هر چه بگویم بی شباهت به حرف‌های کلیشه‎ای تکریم لسانی از معلمان نیست و من از آن اکراه دارم، ادامه داد: در مقام احترام به سؤال یکی از بازدیدکنندگان صفحه خودم در اینستاگرام عرض می‌کنم که مفتخرم 35 سال شریک زندگی و رفیق راهم یکی از معلمان سخت کوش آموزش و پرورش است و از نزدیک با سلوک و زندگی معلمان آشنا و به مشکلات آن‎ها تا حدودی واقفم.

معاون اجرایی رییس جمهوری اضافه کرد: از این که سیاست‎های آموزشی کشور و روش‎های اداره آموزش و پرورش کشورمان از دیر باز به گونه‎ای بوده است که متاسفانه روز به روز بسیاری از معلمان کشورمان را از شغلشان رویگردان ساخته است به گونه‎ای که نمی‎توانند در دل به آن افتخار کنند، به شدت ناراحتم . ازاین که کم کم معلم شدن، آروزی بسیاری از نوجوانان و جوانان کشورم نیست، شدیدا متأثرم .

شریعتمداری اظهار داشت: این که مطالبات معوق معلمان، بیمه ناکافی، حقوق غیر مکفی خصوصا برای مردانی که متکفل خانوار هستند، امروز زندگی را برای طبقه‎ای که حال و آینده فرزندان این ملت در گرو نشاط، انگیزه و امید آن‎‌هاست، سخت و دشوار ساخته به شدت غمگینم و در حد خود با مشارکت در تصمیم سازی‎ها تلاش می‎کنم تا شرایط را تغییر دهم.

وی یادآور شد: اطمینان دارم دل رییس این دولت دکتر روحانی در گرو حل این مشکلات است. او اصلاح و تعالی فرهنگ و جامعه را در بهبود وضع نظام آموزشی کشور با اولویت از فضاهای آموزشی پایه و ابتدایی کشور می‎داند و به همین علت امیدوارم با گشایش در وضع درآمدهای عمومی کشور او به عنوان سکاندار کشتی و بالاترین مقام اجرایی کشور پس از مقام رهبری بتواند موجبات بهبود اوضاع را فراهم کند.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: به نوبه خود از صمیم دل بر دستان مهربان و پر عطوفت و انسان ساز معلمان عزیز کشورم بوسه می زنم و در مقابل عظمت روح این طبقه والا سر تعظیم فرو می‎آورم. 

انتهای پیام/

منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار