رئیس سابق هیئت مشترک سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی:

سوريه همه ذخاير شيميايی خود را منهدم کرده است

رئیس سابق هیئت مشترک سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی تاکید کرد سوریه همه تسلیحات شیمیایی اعلام شده خود را به طور کامل منهدم کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، سیگرید کاگ، رئیس سابق هیئت مشترک سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی تاکید کرد سوریه همه تسلیحات شیمیایی اعلام شده خود را به طور کامل منهدم کرد. 
کاگ که به عنوان هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان معرفی شد، درباره ادامه تخریب تاسیسات پزشکی و بیمارستانی در مناطق درگیری در سوریه هشدار داد. 
کاگ افزود: تخریب این تاسیسات باعث تشدید فجایع در سوریه می شود و دسترسی به خدمات پزشکی را برای همه افراد از جمله قربانیان سلاح های شیمیایی، سلاح های متعارف یا بشکه های مواد منفجره در این کشور دشوارتر می کند. در زمان جنگ دسترسی افراد به کمک هایی که به آن نیاز دارند، دشوار است. افرادی که هدف سلاح های شیمیایی یا بمب های خوشه ای قرار می گیرند به توجه و مراقبت ویژه نیاز دارند. جنگ مسئله ای بسیار هولناک است. 
وی درباره خاطر نشان کرد: در ماموریت ما برای انهدام تسلیحات شیمیایی اعلام شده سوریه، با موانع مستمر روبرو نبودیم و گرنه نمی توانستیم این ماموریت را کامل کنیم. تاخیرها و بعضی مسایل فنی مانند تاخیر رسیدن تجهیزات از کشورهای کمک کننده و نیز وخامت وضع آب و هوا وجود داشت. شرایط امنیتی عامل نگرانی مهمی بود و این نگرانی مطرح بود که نتوانیم مواد شیمیایی را در زمان مناسب جمع آوری کنیم. به ویژه که این مواد خطرناک است. این خطر هم وجود داشت که این مواد به اشتباه به دست بعضی طرف ها بیفتد. انهدام تسلیحات شیمیایی یک کشور در شرایط جنگ، بی سابقه بود و جامعه جهانی پیشتر چنین اقدامی انجام نداده بود. همزمان با ادامه جنگ در سوریه، تسلیحات شیمیایی این کشور به خارج منتقل و منهدم شد. ما می توانیم به جامعه جهانی بگویم که سوریه ذخایر اعلام شده تسلیحات شیمیایی خود را با حمایت گسترده و سخاوتمندانه جامعه جهانی منهدم کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار