یزد؛

یزد، دومین استان بهره مند از جمعیت سادات در کشور

مدیر کل ثبت احوال استان یزد ،استان یزد را دومین استان پس از مازندران از لحاظ جمعیت سادات عنوان کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛سید محمد طباطبائی با اشاره به رشد 1/4 درصدی جمعیت کشور اظهار داشت : رشد جمعیت سادات عزیز در کشورمان 2/5 درصدبوده و این در حالی  است  که این عدد در استان یزد 3/3 درصد می باشد .

مدیر کل ثبت احوال استان افزود : در سطح کشور 35 درصد و در استان یزد 33/1 درصد جمعیت سادات در گروه سنی 20 تا 40 سال قرار دارند .

وی ضمن تبریک میلاد فرخنده امیر المومنین علی ( ع ) به آمار انتخاب نام و القاب این امام همام اشاره کرد و گفت : 6 میلیون و 320 هزار نفر در سراسر کشور به نام و القاب حضرت علی ( ع ) مزین می باشند و بیش از 2 میلیون و 400 هزار ایرانی نام مبارک علی دارند .

مدیر کل ثبت احوال استان اضافه کرد : در سال گذشته 35 درصد نوزادان پسر یزدی با نام و القاب مولود کعبه حضرت امیر المومنین ( ع ) نامگذاری شده اند.

طباطبائی همچنین از انتخاب نام 33 درصد نوزادان دختر استان دارالعباده با نام و القاب حضرت فاطمه زهرا ( س ) در سال گذشته خبر داد و افزود : در سراسر کشور 13 میلیون و 153 هزار نفر مزین به نام و القاب آن بانوی بزرگوار هستند

وی در بیان آخرین نکته آماری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به توجه به سیاستهای فرزند آوری اظهار داشت : در حالیکه رشد موالید در کشور 4/2 درصد می باشد استان یزد با رشد 8/5 درصد پس از استان قم دومین استان به لحاظ رشد موالید است .

انتهای پیام/س


برچسب ها: ثبت ، احوال ، سادات ، علی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.