صدیقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

یارانه دانشجویی باید به تسهیلات تبدیل شود/بازگشت تسهیلات بعد از فارغ‌التحصیلی

معاون دانشجویی وزیر علوم گفت: با توجه به کمبود غذای دانشجویی در دانشگاه‌ها، یارانه دانشجویی باید به تسهیلات تبدیل شود و این تسهیلات بعد از فارغ‌التحصیلی برگردانده شود.

مجتبی صدیقی، معاون دانشجویی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: سیکل مناسبی در رابطه با غذای دانشجویی در دانشگاه‌ها وجود ندارد چنانچه هر سال مبلغ 500 میلیارد تومان در ذیل اعتبارات دانشگاه‌ها به دانشگاه‌ها فرستاده می‌شود ولی به دلیل کمبود اعتبارات دانشگاه‌ها باید از برخی دیگر از اعتبارات خود بزنند تا بتوانند کمبودها را جبران کنند.

وی با اشاره به این مطلب که این مسیر باید تغییر کند، افزود: این مسیری که تا کنون در رابطه با میزان اعتبارات غذای دانشجویی در دانشگاه‌ها بوده باید تغییر در یارانه دانشجویی باید به تسهیلات تبدیل شود تا اعتبارات بیشتری را پوشش دهیم.

صدیقی تصریح کرد: یارانه باید به شکل مستقیم به شکل تسهیلات برگردد و البته این میزان تسهیلات باید بعد از اتمام و فارغ‌التحصیلی دانشجویان برگرداننده شود.

وی در ادامه گفت: در رابطه با این مسیر پیش‌بینی شده با توجه اتمام برنامه پنجم پیش‌بینی‌هایی برای برنامه ششم شکل گرفته که باید مقدمات آن فراهم شود، چنانچه باید شاهد راه اندازی رستوران‌های نیمه آزاد در دانشگاه‌ها با قیمت بالاتر و کیفیت بهتر باشیم تا فشار غذای دولتی کمتر شود و بتوانیم شاهد تحولی در حوزه تغذیه دانشگاهی باشیم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار