اوباما به وجود مشکلات برای رنگین پوست‌های آمریکا اذعان کرد

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی به نابرابری فرصت‌ها برای رنگین پوستان آمریکایی اذعان کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در یک موسسهٔ غیر انتفاعی موسوم به «مای برادرز کیپر» گفت: تلاش می‌کنیم فراهم کردن فرصت برابر برای همه تضمین شود. در این کشور سابقه‌ای تاسف بار وجود دارد که باعث شده است اوضاع برای عده‌ای دشوار‌تر شود. 

اوباما افزود: افراد جوان رنگین پوست با مشکلات روبرو هستند. شکاف فرصت‌ها میان افراد رنگین پوست و غیر رنگین پوست وجود دارد و این شکاف در زمان تولد ایجاد می‌شود. همین مسئله باعث شد تا تظاهراتی در بالتیمور و فرگوسن و غیره برگزار شود. عامل محرک این تظاهرات کشته شدن افراد سیاه پوست بود. آن‌ها می‌بینند که برخورد پلیس با آن‌ها برابر نیست. 

وی در ادامه گفت: ما تلاش کردیم گروه ضربت را برای پلیس محلات تشکیل دهیم. این گروه ضربت متشکل از ماموران پلیس و فعالان محلی است. نکتهٔ جالب این بود که ماموران پلیس که با این افراد جوان کار می‌کردند به پیشنهادات واقعی دست یافتند که اگر اجرا شود، باعث بازسازی اعتماد خواهد شد و به ماموران پلیس کمک خواهد کرد کارشان را حتی بهتر انجام دهند و امنیت بیشتری را برای محلات خود تامین کنند. 

باراک اوباما در ادامه گفت: برای حل کردن مسائل در بالتیمور و فرگوسن و نیویورک، نکته‌ای که مطرح کردم این است که اگر فقط به «پلیسی کردن» فکر کنیم، به این معضل بسیار کوته‌نظرانه نگاه کرده‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار