تبریز؛

مصرف اکالیپتوس و برطرف شدن برونشیت

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: چای تهيه شده از برگ اكاليپتوس در برطرف شدن برونشيت، ورم گلو و كاهش سرفه، موثر و مفيد است.

سعیده علیزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: برگ اكاليپتوس به عنوان مرهم براي انواع زخم‌ها و التهابات و از جوشانده آن درفرآورده‌های خوراكي استفاده می‌كردند، بيشترين اثر اكاليپتوس، مربوط به اسانس موجود در برگ‌های اين گياه است كه دارای خاصيت ضداحتقان و ضدميكروبی است.

وی تصریح کرد: گیاه دارویی اکالیپتوس باز کننده بینی است و برای کسانی که دچار سینوزیت هستند می‌تواند کمک کننده باشد، اکالیپتوس، ماده درمان کننده سینوزیت نیست و می‌تواند سردردهای ناشی از سینوزیت را کاهش دهد.

علیزاده تأکید کرد: بخور اکالیپتوس در ضد عفونی کردن مجاری تنفسی مفید است و از بخور برگ‌‌های اکالیپتوس می‌‌توان برای درمان التهاب غشاء مخاطی و ضدعفونی کردن مجاری تنفسی استفاده کرد.

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: روغن اکالیپتوس از برگ درخت اکالیپتوس استخراج شده و از مهم ترین فواید درمانی این گیاه، استفاده در بخور، آرایش و شست ‌وشوی دهان است.

گفتنی است: مصرف مقدار زياد فرآورده‌های خوراكی اكاليپتوس می‌تواند باعث ايجاد اسهال و استفراغ شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عمده استفاده این گیاه در دهان‌شویه و خمیر دندان است که با دارا بودن خواص ضد عفونی کننده باعث از بین رفتن باکتری و مبارزه با میکروب‌ها و بوی بد دهان می‌شود.


 انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.