با حضورمدیرعامل شرکت ملی نفت ایران؛

کتاب جامع پارس جنوبی در نمایشگاه بیستم صنعت نفت رو نمایی شد

نخستین مستند تاریخی صنعت نفت در حوزه پارس جنوبی با عنوان کتاب جامع پارس جنوبی روز گذشته با حضور مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و شماری از مدیران ارشد این صنعت و نمایندگان رسانه‌های جمعی در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران مورد رونمایی قرار گرفت.

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ کتاب جامع پارس جنوبی با هدف بازخوانی روند توسعه و تجارب ملی این میدان گازی تدوین شده است که در آن علاوه بر انعکاس مراحل توسعه بزرگترین میدان مستقل گازی جهان  عمده ترین دستاوردها و تجارب شرکتهای ملی و بین المللی در همکاری با صنعت نفت ایران مورد واکاوری قرار گرفته است.

رکن الدین جوادی با قدردانی از دست اندرکاران، در حاشیه این کتاب نوشت: ثبت تلاشها و زحمات دست اندرکاران توسعه و آبادانی کشور در هر نقطه پارس جنوبی، قدردانی از فرزندان با غیرت ایران زمین و علاقمندان به آبادانی و عزت کشور بوده که کاری بسیار ارزشمند و نوعی مهندسی ارزش است. امیدواریم نزد خداوند ماجور و توفیق خدمت بیش از پیش نصیبتان شود.
 
برپایه این گزارش، کتاب جامع پارس جنوبی نخستین مستند تاریخی در حوزه پارس جنوبی است که وقایع صنعت نفت در این میدان گازی را از زمان اکتشاف تا لحظه کنونی ( طی دو دهه گذشته) به تصویر کشیده است.
 
در بخشی از این کتاب، تجربیات کارشناسان و کارگزاران صنعت نفت در پارس جنوبی که فعالیت‌های شاخص و اثربخشی در راهبری توسعه میدان داشتند، مرقوم و مستند شده است.
 
گفتنی است: بخش دیگری از این کتاب نیز به نگارش تجربیات شرکتهای فعال ایرانی که منشا آثار و خدمات گسترده در حوزه‌های مشاوره، مهندسی، طراحی، ساخت، راه اندازی و بهره برداری از پارس جنوبی بودند، پرداخته است.
 
در مراسم رونمایی از کتاب جامع پارس جنوبی، جمعی از مدیران شرکت ملی نفت ایران از جمله مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس و مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی، مدیر عامل شرکت مدیریت طرحهای صنعتی حضور داشتند.

براساس این گزارش، تهیه و تدوین این اثر مستند تاریخی به همت روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت نفت و گاز پارس توسط سه نفر از نویسندگان حوزه اقتصاد و انرژی به نامهای کیوان سرافرازی، نسیم صدرنیا و محسن ایلچی انجام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار