مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران:

خرید 10 هزار ميليارد ريال گندم از كشاورزان /سازمان مديريت اعتبارات خريد گندم را سريعاً تخصيص دهد

130 هزار محموله گندم به ارزش 10 هزار ميليارد ريال با قيمت تضميني از كشاورزان در 9 استان كشور خريداري شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران، گفت: از 15 فروردين كه برداشت گندم در كشور آغاز شده، تاكنون مقدار 900 هزار تن گندم توسط كشاورزان تحويل مراكز خريد تضميني دولت شده است.

قنبري افزود: در حال حاضر 210 مركز خريد متعلق به اين شركت، مباشرين و بخش خصوصي در استان هاي خوزستان، ايلام، فارس، كرمان، كهگيلويه و بويراحمد، هرمزگان، بوشهر، كرمانشاه و سيستان و بلوچستان خريد تضميني گندم از كشاورزان را انجام مي دهند. 

قنبري، چالش پيش روي خريد تضميني گندم را تامين نقدينگي اعلام كرد و افزود: تمام سعي و تلاش ما اينست كه وجوه كشاورزان بابت فروش گندم هايشان به روز پرداخت شود كه براي اينكار لازم است تا اعتبارات مورد نياز به موقع تامين و تخصيص يابد.

وي تصريح كرد: چنانچه اعتبارات خريد به موقع اختصاص داده نشود و در پرداخت وجوه گندم ها خللي ايجاد گردد، علاوه بر اينكه راه براي حضور دلالان و سودجويان در فرآيند خريد باز خواهد شد، ميزان گندم تحويلي به مراكز خريد دولتي نيز كاهش مي يابد و اشتياق و تمايل كشاورزان نيز براي فصل آتي كاشت و در نتيجه پروژه ي رسيدن به خود اتكايي در توليد و تامين گندم كشور از طريق داخل با مشكل مواجه مي شود. 

معاون وزير جهاد كشاورزي گفت: تاكنون با تعامل و همكاري مثبت بانك كشاورزي، پرداخت ها به روز انجام شده است؛ ليكن با توجه به محدوديت منابع و اتمام تنخواه 1000ميليارد توماني تخصيصي اين بانك، تداوم و استمرار پرداخت به روز بهاي گندم منوط به تخصيص سريع اعتبار از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي است كه انتظار مي رود؛ سازمان مديريت جدول اعتبارات خريد را تنظيم و ابلاغ و اعتبارات مورد نياز را در اسرع وقت تخصيص دهد. 

انتهای پیام/

   

  

برچسب ها: گندم ، کشاورز ، خرید ، مدیریت ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار