رضوی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

4 برابر تسهیلات در ازای سپرده روستاییان/ تقویت روستاهای کشور برای مقابله با مهاجرت ساکنین

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: به منظور تقویت روستاهای کشور برای مقابله با مهاجرت ساکنین، 4 برابر وام تسهیلات در ازای سپرده روستاییان برای کار آفرینی در نظر گرفته شد.

رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم در گفت‌و‌گو با  خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ارائه تسهیلات در نظر گرفته برای روستاییان شمال شهر تهران اظهار کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای روستاییان استان تهران جدا از سایر روستاهای کشور ارائه نمی‌شود و منظور از ارائه این تسهیلات تقویت و توان افزایی ساکنان روستا و افزایش درآمد آن‌ها و اشتغال زایی در خور تحصیلات فرزندان آن‌ها است.

وی افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده برای روستاییان طوری برنامه ریزی شده است که در ازای هر میزان سپرده نقدی برای افتتاح تعاونی و یا شرکت، تسهیلات 4 برابری از دولت با کارمزد 3 درصد در سال دریافت می کنند که البته این تسهیلات برای روستاهای مرزی 9 برابر سپرده با کارمزد 0 درصد در نظر گرفته شده است. همچنین برای افراد روستایی، کارت یارانه به عنوان وثیقه دریافت می‌شود.

رضوی ادامه داد: این سیاست موجب رونق کسب و کار در روستا و جلوگیری از مهاجرت ساکنان به شهر می شود.

*ممنوعیت تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی ممنوع شده و زمین‌های مزروعی باید تبدیل به تولید و ثروت شوند و برای استراحت و تفرجگاه و ساختمان‌‌های ویلایی در نظر گرفته شوند، ضمن اینکه با ساخت و ساز‌های غیر قانونی به طور جدی برخورد می‌شود.

*1500 میلیارد تومان تسهیلات بهسازی روستا

رضوی اظهار کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته از 60 درصد از روستاییان به علت نداشتن شغل مورد نظر برای فرزندان‌شان درآمد اندک و تبعیضات در نوع برخورد با شهرنشینان و روستاییان که از جمله آن می‌توان به فاقد سند ملی بودن زمین‌های روستا، نبود اینترنت، فقدان شبکه‌های صدا و سیما، به خصوص در روستاهای استان تهران اشاره کرد که به این منظور در سال جاری بالای 1500 میلیارد تومان امکان وام برای تسهیلات روستاییان در نظر گرفته شد.

*99درصد روستاهای کشور برق رسانی شده است

رضوی ادامه داد: تمامی روستاهایی که بیش از 20 خانوار را در خود جای داده‌اند (یعنی 99 درصد روستاها) برق رسانی شده، اما مهمترین مشکل برخی روستاها، عدم وجود راه عبور و مرور مناسب و فاقد روشنایی و مسئله گاز رسانی است که در این راستا و زیر نفت قول داده تا آخر سال 95 تمامی روستاها را پوشش دهد.

*رفع کپر نشینی در حاشیه تهران

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم افزود: رفع کپرنشینی در تهران به 2 عامل برنامه ریزی دولت و اراده مردم کپر نشین بستگی دارد که البته دولت با حاشیه نشینی به مبارزه برخاسته و در حال تقویت روستاها است که در این راستا تا دو سال آینده شاهد رفع کپر نشینی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار