در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

مهار مُسکن گونه حاشیه‌نشینی/ لزوم ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کنترل حاشیه‌نشینی در کشور به صورت مُسکن‌گونه و مقطعی هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

مهار مُسکن گونه حاشیه‌نشینی/ لزوم ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محرومشهروز افخمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به معضل حاشیه‌نشینی در کلان شهرها اظهار داشت: متاسفانه در دولت‌های مختلف بحث حاشیه‌نشینی و کنترل آن با ناکارآمدی راهکارهای مُسکن گونه آسیب بسیار جدی را در اقتصاد کشور وارد کرده‌ است.

وی با بیان این‌که کنترل حاشیه‌نشینی در کشور به صورت مُسکن‌گونه و مقطعی انجام می‌شود، افزود: تا زمانی که کسب و کار در روستاها و مناطق محروم کشور رونق نیابد، هیچ اتفاق مثبتی در زمینه کنترل حاشیه‌نشینی رخ نخواهد داد.

افخمی ادامه داد: از اساسی‌ترین راه‌های کنترل حاشیه‌نشینی ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و مناطق محروم و ورود صنعت به این مناطق است که تاکنون هیچ کار مدونی از سوی دولت و مسئولان مربوطه در این خصوص صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: با فراهم کردن امکانات رفاهی و ایجاد اشتغال با پتانسیل‌های موجود در روستاها، می‌توان از مهاجرت افراد به کلان شهرها جلوگیری کرد بنابراین با ارائه تسهیلاتی برابر با فضای شهری به مناطق روستایی دلیلی برای مهاجرت باقی نمانده و حاشیه‌نشینی خود به خود کنترل می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث بهبود شرایط مناطق روستایی اقدامات کوچکی صورت گرفته که عمده اشتغال رفاهی بوده و در واقع تاکنون نگاه جدی به تولید و اشتغال وجود نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار