مسئول سازمان ملل: عاملان بمباران يمن بايد پاسخگو باشند

مقامات سازمان ملل اعلام کردند عاملان بمباران یمن باید در عرصه بین المللی پاسخگوی حمله به مناطق مسکونی باشند.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از راشا تودی، یکی از مسئولان سازمان ملل اظهار داشت عاملان بمباران مناطق مسکونی یمن باید پاسخگوی اعمال خود در محاکم بین المللی باشند. جوهانز واندر کلاو، هماهنگ کننده‌ی کمک های انساندوستانه سازمان ملل به یمن، در گفتگو با این شبکه تلویزیونی اعلام کرد: «بمباران بدون تمیز مناطق مسکونی، و بدون اطلاع قبلی (به وسیله ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی) با قوانین انساندوستانه بین‌المللی متناقض است.»
 
ایاد نصر، از دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انساندوستانه در غرب آسیا و شمال آفریقا، نیز در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی راشا تودی درباره حملات عربستان سعودی به مناطق مسکونی در یمن اعلام کرد: «عاملان حملات هوایی به یمن باید پاسخگوی اعمال خود باشند. حمله به مناطق غیر نظامی غیرقابل قبول است.»

این مسئول سازمان ملل در پایان اظهار داشت سازمان ملل یا شورای امنیت این سازمان، جنایات صورت گرفته علیه مردم یمن را بررسی خواهد کرد و مسئولان حملات نظامی را به پاسخگویی وادار خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ملل ، یمن ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
حکام آل سعود به خاطر تجاوز به کشور یمن و بمباران منازل مسکونی و کشتار مردم بی گناه یمن و استفاده از سلاح های کشتار جمعی محاکمه و مجازات شوند .
سازمان بی خاصیت ملل باید از خود حرکت مثبت و بازدارنده ای در جهت جلوگیری از اقدامات جنایتکارانه آل سعود نشان بدهند .
آخرین اخبار