دانستنی های بسیار جالب درباره خیار که نمی دانید

خیار جز یکی از خوشمزه ترین میوه ها و سبزیجات به شمار می رود که هنگام استفاده ار سالاد طعم خوبی به آن می دهد؛ علاوه بر آن این میوه به راحتی کشت می شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ خیار از سبزیجات خوش طعمی است که باعث ایجاد شادابی می شود و به عنوان یک ماده اصلی در بسیاری از سالادها به کار میرود. علاوه بر این ها ، خیار دارای ویژگی هایی ست که کمتر کسی از آن مطلع بوده است ؛ از جمله اینکه خیار خام پوست کنده نشده دارای پتاسیم، ویتامین K، ویتامین A.ویتامین C و منبع خوبی از فسفر و منگنز، منیزیم، اسید پانتوتنیک و همچنین  کمی  سدیم، کلسترول و چربی اشباع شده است.

هم چنین اگر شما احساس خستگی می کنید به جای استفاده از مواد کافئین دار از خیار استفاده کنید چراکه منبع خوبی از کربوهیدرات و ویتامین B است.

اگر شما می خواهید  دوش آبگرم بگیریدو دوست ندارید روی آینه حمام بخار بگیرید کافی است قبل از دوش گرفتن روی آینه خیار بزنید تا زمان دوش گرفتن بخاری روی آینه دیده نشود. 

علاوه بر این ، برای حذف آفات باغ می توانید از قطعات خیار استفاده کنید ؛ آنها را در یک قوطی قرار دهید و در باغچه قرار دهید آلومینیوم و مواد شیمیای موجود درخیار باعث حذف آفت کش ها می شود.
نرم و لطیف شدن پوست از دیگر ویژگی های خیار است. چنانچه می خواهید سلولیت پوست کاهش یابد از برش های خیار در این نواحی استفاده کنید.مواد گیاهی خیار و کلاژن پوست با هم واکنش داده و بافت سفت شده پوست از بین می رود هم چنین برای رفع چین و چروک هم از این خاصیت استفاده می شود.
خیار از سردرد هم جلوگیری می کند. خوردن خیار قبل از خواب به شما کمک می کند تا صبح ها سرحال تر بیدار شوید، این میوه سرشار از الکترولیت و ویتامین B و قند است که به تعادل بدن کمک می کند.

در صورتی که می خواهید احساس گرسنگی شما رفع شود و کالری اضافی دریات نکنید از خیار استفاده کنید، این ماده غذایی دارای کالری صفر است.

گفتنی است این ماده می تواند کارایی مانند واکس برای کفش های شما دارد. با مالیدن برش های از خیار روی کفش هایتان ، آنها به اندازه کافی درخشان می شوند.

بوی بد دهان هم با خیار از بین می رود. یک برش خیار را روی زبان خود قرار دهید . ترکیبات فوتوشیمیایی خیار باکتری های ایجاد کننده بوی بد دهان را از بین می برد.

خیار هم چنین به پاک کردن  لوازم استیل، شیر آب و سینک ظرفشویی کمک می کند. با مالیدن قطعاتی از خیار روی این وسایل درخشندگی به این لوازم باز می گردد.

کاهش استرس نیز با خیار امکان پذیر است. خیار را در آب بریزید و اجازه دهید جوش بیاید مواد شیمیایی ورایحه خیار به آرامش و کاهش استرس کمک می کند.

آخرین کاربرد خیار ، استفاده از آن برای حذف اثرات خودکار و قلم  است به مالیدن برشی از خیار روی نواحی موردنظر ،اثر جوهر حذف می شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار