فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن:

خواهان نقش مثبت ایران در گفتگوهای آینده یمن هستیم

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد با برخی مقامات ایرانی درباره بحران یمن گفتگو کرده و خواستار نقش مثبت ایران در گفتگوهای آینده یمن است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ «اسماعیل ولد شیخ احمد» -- فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن-- در گفتگویی با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی درباره وضع تمدید آتش بس در یمن گفت: ما با همه طرف‌ها برای تمدید این آتش بس گفتگو کردیم و همچنان خوش بین هستیم که به درخواست ما پاسخ مثبت داده خواهد شد. 

وی ادامه داد: یمن با وضع انسانی اسفباری روبروست و باید این آتش بس تمدید شود؛ چرا که پنج روز برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به همه مناطق یمن کافی نیست. در عرصه سیاسی نیز رایزنی‌های سیاسی متعددی در ریاض و صنعا داشتیم. 

وی ادامه داد: باید هرگونه گفتگوی میان گروه‌های یمنی برای پایان دادن به بحران این کشور، مبتنی بر سه توافق اساسی باشد؛ هر توافق جدید باید همسو با طرح شورای همکاری خلیج فارس و سازوکار اجرایی آن، مصوبات کنفرانس گفتگوی ملی یمن و قطعنامه‌های شورای امنیت به ویژه قطعنامه ۲۲۱۶ باشد

شیخ احمد در پاسخ به این پرسش که چه گروهی در یمن در احیای روند سیاسی این کشور مانع تراشی می‌کند، گفت: بر اساس گفتگوهایی که تا این لحظه داشتم، فکر نمی‌کنم گروهی در یمن با تلاش‌های سازمان ملل برای احیای روند سیاسی این کشور مخالف باشد. 

شیخ احمد در پاسخ به این پرسش که آیا رایزنی‌هایی با ایران برای حل بحران یمن داشته‌اید، گفت: با هر طرف خارجی که به حل بحران یمن کمک کند، گفتگو می‌کنیم. گفتگوهای مفصلی با معاون وزیر خارجه ایران و سفرای این کشور در سازمان ملل و صنعا داشته‌ایم. در این گفتگو‌ها مسئله کمک‌های بشردوستانه ایران به یمن بررسی شده است. ما خواهان نقش مثبت ایران در گفتگوهای آینده یمن هستیم.



انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، یمن ، گفتگو ، نقش ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار