رئیس کمیته انضباطی فدراسیون جودو استعفا داد

اگر رستگار رسیدگی نکند ناگفته‌ها را باز گو می‌کنم

پس از استعفای سرمربی تیم ملی نوجوانان، رئیس کمیته انضباطی هم استعفا داد.

اگر رستگار رسیدگی نکند ناگفته‌ها را باز گو می‌کنمبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، پس از استعفای سرمربی تیم ملی نوجوانان جودو این بار نوبت به رئیس کمیته انضباطی فدراسیون رسید تا مراتب استعفای خود را به رئیس  فدراسیون بدهد.

ایرج اکبرلو‌ رئیس کمیته انضباطی فدراسیون جودو که مدتی است به دلیل عدم توجه مجموعه‌ فدراسیون به این کمیته، با مجموعه فدراسیون‌ اختلاف نظر پیدا کرده‌ بارها مراتب اعتراض خود را به صورت شفاهی با رئیس فدراسیون در میان گذاشته ولی هیچ رسیدگی به اعتراض وی نشد.

اکبرلو پیش از این مسابقات بازی‌های آسیایی اینچئون ساز جدایی از فدراسیون را کوک کرد ولی این جدایی با قول ‌های رئیس فدراسیون انجام نشد ولی این بار ماجرا جدی‌تر از گذشته است و مدت 3 هفته است که به فدراسیون مراجعه نکرده است و مسئولان فدراسیون‌ هیچ سراغی از این کمیته‌ و رئیس آن نمی‌گیرند و انگار چنین کمیته ای در فدراسیون وجود ندارد.

ایرج اکبر لو رئیس کمیته انضباطی فدراسیون جودو کوراش کشورمان در همین خصوص به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: من چند ماهی است که به رئیس فدراسیون گفته‌ام که وضع  شخصی بنده را مشخص کنید قبل از بازی‌های آسیایی اینچئون شفاها اعلام کرده بود که با وضعیت موجود تمایلی برای همکاری ندارم ولی رستگار با قول‌هایی که داد من را تا مسابقات آسیایی کویت نگه داشت قبل از مسابقات قهرمانی آسیا قرار شد بعد از بازگشت به مشکل من رسیدگی کند ولی هنوز هیچ سراغی از من نگرفته‌اند.

وی درادامه افزود: کل مجموعه فدراسیون دید مثبتی به این کمیته ندارند و وجود این کمیته را ضروری نمی‌دانند به همین دلیل بارها مشکلات را به رئیس فدراسیون اعلام کرده‌ام ولی ایشان هیچ اقدامی نکرده‌اند و من شفاها استعفای خودم را اعلام کردم و شنبه هم مراتب استعفای خودم ر به صورت کتبی اعلام خواهم کرد.

اکبرلو‌ در ادامه گفت: معمولا در اکثر فدراسیون‌ها لازم نمی‌دانند که کمیته انضباطی داشته باشند و با استفاده از یک سری اختیارات رئیس موضوع را بررسی می کنند مثلا در مسابقات قهرمانی کشور یکی از کمیته‌هایی که باید حضور داشته باشد، کمیته انضباطی است ولی در مسابقات کشوری جودو از این کمیته دعوت نمی‌شود این یعنی اگر اتفاقی بیفتد خودمان جمع و جورش می‌کنیم و نیازی به کمیته انضباطی نیست در صورتی که از کمیته برگزاری مسابقات 10 نفر را می‌برند این در حالی است که خود شهر میزبان می توانند این کار را انجام بدهد ولی فدراسیون کمیته مسابقات را با چندین نفر به شهر میزبان می برد ولی کمیته انضباطی را دعوت نمی کند و هر کسی که از فدراسیون در سالن مسابقات حضور داشته باشد مشکلات را بررسی و حل و فصل می‌کنند تا موضوعات رسانه‌ای هم نشود.

رئیس کمیته انضباطی تاکید کرد: در این 3 سال که به عنوان رئیس کمیته انضباطی فدراسیون جودو هستم فقط به 2 مورد او مسائل برابر آیین نامه در کمیته انضباطی رسیدگی کردم که یکی موضوع حسن روشنایی با امیر قمی بود و دیگری پرونده مسابقات قهرمانی کشور درگیری تیم قزوین، محمد منصوری و ترکاشوند بود و بقیه مسائل را خودشان به صورت شورایی و هنگام برگزاری مسابقات حل می کردند.

وی همچنین افزود: اینکه بگوییم اکبرلو با محکوم کردن می‌خواهد خودش را تبرئه کند درست نیست. من معتقدم همه کارها باید قانونی و برابر آئین نامه انجام شود و اگر نیازی به مطرح مسائل در کمیته انضباطی نیست، من می‌روم تا شخصی را بیاورند که بتواند با این مسائل کنار بیاید و با دیدگاه آنها بتواند کار کند.

اکبر لو تصریح کرد: کمیته انضباطی باید حالت پیشگیرانه داشته باشد. من به عنوان کارشناس حقوقی ورزشی می‌گویم که با تنبیه افراد خاطی باید از جرائم بعدی پیشگیری کرد تا بعد‌ها مشکلات ایجاد نشود. اگر دید مسئولان فدراسیون این گونه است که نیازی به کمیته انضباطی نیست من استعفا می‌دهم تا فرد جدیدی که به خواسته‌های آنان هماهنگ باشد این سمت را بر عهده بگیرد.

وی همچنین اذعان کرد: رئیس فدراسیون بنده را درک می‌کند ولی مجموعه  تحت اختیار وی با کمیته مشکل دارند. اجازه نمی‌دهم که این گونه با من  برخورد کنند. دید‌شان این است که ما کمیته انضباطی نداریم چون اتفاقی نمی افتد و اگر هم اتفاقی بیفتد خودمان موضوع را حل می‌کنیم. آن موضوع را شفاها و طی جلسات مکرر به رئیس فدراسیون اعلام کرده‌ام. در مجموعه فدراسیون در خصوص کمیته انضباطی دیدگاه خوبی حاکم نیست.

اکبرلو گفت: اگر رئیس فدراسیون رسیدگی نکند موضوعات را بیشتر باز خواهم کرد. به بعضی افراد می‌گویم چیزی که برای شما آرزو‌ست برای ما خاطره است و سوابق بنده مشخص است. آنها کسی را می‌خواهند که نه طرح بدهد و نه نظر و من نمی‌توانم این گونه باشم.

وی همچنین عنوان داشت: من نه قصد جاروجنجال دارم و نه چیز دیگری، این همه آدم از پست‌هایشان استعفا می‌دهند، من هم یکی از آنها!

اکبر لو در پایان خاطر نشان کرد: با عوض کردن سرمربی هم چیزی درست نخواهد شد، زارعیان یک فرد تحصیل کرده است چند وقت دیگر هم مسابقات جهانی را در پیش داریم در صورت نتیجه نگرفتن می‌خواهند سرمربی جدید را هم عوض کنند. در کل بنده تشخیص دادم که با این وضع نمی‌توانم با فدراسیون همکاری کنم استعفای خودم را شفاها اعلام کرده‌ام و شنبه هم به صورت کتبی اعلام و تکلیفم را شنبه مشخص خواهم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار