کارشناس جودو که مصاحبه خودش را تکذیب کرد + فیلم

رقابت‌های قهرمانی جهان کوراش در حالی با نایب قهرمانی ایران به پایان رسید که هنوز حاشیه‌های آن ادامه دارد.

حاشیه‌های مسابقات ‌کوراشحمید جعفر در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حواشی مسابقات جهانی کوراش در خرم آباد لرستان گفت: متأسفانه سطح برگزاری این مسابقات حتی از مسابقات انتخابی استان‌ها هم کمتربود، قبل از شروع این رقابت‌ها رستگار رئیس فدراسیون جودو و کوراش در جلسه‌ای به داوران اعلام کرد قرار است تمام تیم‌ها و داوران خارجی به دلیل کم کردن هزینه‌ها و شرایط نامناسب جوی با اتوبوس vip از فرودگاه امام خمینی به خرم آباد اعزام شوند.

وی افزود: علی رغم این که گفته بودند این اتوبوس vip است اما در طول سفر حتی یک لیوان آب نیز به داوران ایرانی و مهمانان خارجی ندادند.

پنج داور ایرانی به همراه تیم‌های سوریه، بلغارستان، ارمنستان، مغولستان و کویت به سمت خرم آباد رفتیم.

در سه راهی بروجرد برخی از اعضای تیم‌های شرکت کننده به دلیل گرسنگی به شکم خود اشاره کردند و خواستار پذیرایی شدند.

به عنوان یک ایرانی انسان دوست به همراه باقی داوران برای آنها با هزینه شخصی خود غذایی را فراهم کردیم.

** رستگار اعلام کرد در ماجرای ‌کوراش ‌دخالتی نمی‌کند

جعفر ادامه داد: پس از این اتفاق در تماسی تلفنی با رستگار خواستار حل شدن مشکل تغذیه شدم که وی در کمال تعجب اعلام کرد آرش میر اسماعیلی مسئول اسکان و پذیرائی مهمانان است و فدراسیون ‌جودو  ‌دخالتی در این ماجرا ندارد، اختلافات به وجود آمده بین رئیس و نایب رئیس فدراسیون به مسابقات جهانی کوراش هم کشیده شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جو این رقابت‌ها به حدی بد بود که حتی رستگار زحمت سلام کردن، گرفتن عکس یادگاری و دادن هدیه به داوران خارجی و تیم‌های شرکت کننده را هم به خود نمی‌داد.

در حالی که در مسابقات بین المللی عرف است که کشور میزبان و رئیس فدراسیون آن کشور هدیه‌ای را به حاضرین می‌دهند.

** داوران ایرانی غذای خود را به خارجی‌ها دادند

جعفر در مورد میزبانی ضعیف فدراسیون و حواشی به وجود آمده در این رابطه اظهار کرد: این مسئله از شروع رقابت‌ها حالت بدتری پیدا کرد، به گونه‌ای که در همان روز ابتدایی مسابقات جهانی یک داور هندی که برای پشت سر گذاشتن آزمون داوری به خرم آباد آمده بود ضمن اعتراض به شرایط اعلام کرد ایران حتی توانایی برگزاری مسابقات داخلی ‌کوراش را نیز ندارد.

داور کوراش کشورمان ادامه داد: داوران ایرانی در روز دوم این رقابت‌ها به دلیل کمبود غذا سهمیه غذای خود را به داوران خارجی دادند.

در آن روز بین اعضای تیم‌ها و داوران در سالن غذاخوری درگیری شدیدی به وجود آمد، هیچگونه سازماندهی برای پذیرایی از تیم‌ها و پخش غذا وجود نداشت.

در جریان برگزاری رقابت‌ها یک شب همه شرکت کنندگان را به بام لرستان دعوت کردند اما غیبت مقامات ایرانی و مسئولان برگزاری مسابقات سبب شد کویتی‌ها و عراقی‌ها به حالت قهر آن جا را ترک کنند.

** از پرداخت حق‌الزحمه داوران شانه خالی کردند

وی در خصوص سایر کمبودها و مشکلات در برگزاری رقابت‌های جهانی بیان کرد: مسئولان برگزاری مسابقات علاوه بر نامرتب بودن خوابگاه‌ها، ندادن لباس مخصوص به داوران، حتی از پرداخت حق‌الزحمه داوران که در برخی از مسابقات بین المللی به 2 روزی 100دلار هم می‌رسد خودداری کردند.

در زمانی که برای دریافت هزینه‌هایم با میراسماعیلی تماس گرفتم وی گفت: به من ربطی ندارد و فدراسیون باید این مبلغ را پرداخت کند.

جعفر در مورد هزینه‌هایی که در طول برگزاری مسابقات جهانی انجام داده گفت: با هزینه شخصی خود برای میهمانان فدراسیون جودو غذا تهیه کردم اما برای دریافت مطالبات خود با مشکل مواجه شده‌ام، فدراسیونی که با وجود المپیکی بودن نمی‌تواند از پرداخت مبلغ 100 هزار تومان به من برآید چرا میزبانی مسابقات جهانی کوراش را به عهده گرفت.

**بین دعوای رئیس و نایب قرار گرفته‌ایم

 جعفر افزود: ما بین دعوای رئیس و نایب رئیس فدراسیون جودو قرار گرفته‌ام، ادعایی در خصوص هزینه‌هایی که برای هدیه دادن به مهمانان خارجی انجام داده ندارم چرا که هدیه‌هایی را از روی عشق به وطن مثل سوهان و باقلوا و برای بالا بردن پرچم کشورم متقبل شدیم، اما پرداخت مبلغ غذا و پذیرایی از میهمانان فدراسیون دستور بوده و من پیگیر دریافت آن مبلغ هستم تا این لحظه‌ای که مشغول مصاحبه هستم طلب من پرداخت نگردید و گفته شده پولی در فدراسیون نیست.

داور کوراش کشورمان گفت: فدراسیون حتی در انجام بدیهی ترین اصول برگزاری یک رویداد جهانی ناکام بود، در زمان ورود تیم‌ها به فرودگاه امام خمینی با نوشتن عبارت کوراش روی یک برگه A4 با خودکار به تیم‌ها خیر مقدم می‌گفتند اقدامی بسیار زشت که نشان می‌دهد مسئولان ما حتی در چاپ یک پلاکارد و بنر هم برای خوش آمدگویی به تیم‌ها ناتوان هستند، در زمان برگزاری سمینار داوران به دلیل عمل نشدن به وعده‌های داده شده به مترجمان آن‌ها از ترجمه صحبت‌های رئیس کمیته داوران کنفدراسیون جهان و آسیا خودداری کردند.

جالب این جا است که در زمان بازگشت به تهران و هنگامی که به همراه برخی تیم‌های شرکت کننده مشغول سوار شدن به اتوبوس بودیم سه یاد بود قلعه فلک الافلاک را از شیشه سمت راننده به داخل اتوبوس سپردند که این موضوع هم تاکید بر ضعیف‌بودن و ناتوانی در برگزاری رویدادی به این مهمی دارد.

**میر اسماعیلی بر برنگشتن رای تاکید داشت

 جعفر در مورد حواشی فینال وزن 66- کیلوگرم که بین نوری زاده و حریف ازبکستانی برگزار شد، داور ترکیه‌ای  به اشتباه رای را به سود  کوراش کار ایرانی اعلام و وی را قهرمان این وزن معرفی کرد، این امر سبب اعتراض کوراش کار ازبکستانی گردید. در این زمان برادر نوری زاده که سابقه درگیری فیزیکی با داور بین‌المللی کشورمان در مسابقات جایزه بزرگ را دارد و در روز برگزاری رقابت‌ها هم پشت تابلوی ثبت امتیازات نشسته بود روی تاتامی آمد و پس از خوشحالی با نوری زاده و زدن یک حرکت رزمی به برادر خود به سمت کوراش کار معترض حمله کرده و با وی به زد و خورد پرداخت.

وی افزود: در همین هنگام آرش میر اسماعیلی که تنها یک هفته از انتصابش به عنوان مشاور رئیس کمیته جهانی کوراش با صدای بلند مسئول برگزاری مسابقه و رضا نصیر نژاد معاون دوم رئیس فدراسیون جهانی را تهدید کرد که اگر رای به سود کوراش کار ازبکستانی برگردد مسابقات را تعطیل کرده و کل حاضران در سالن را به وسط تاتامی می‌کشانم که خوشبختانه یا متاسفانه ازبک‌ها فارسی را بلد بوده و متوجه صبحت‌های نایب رئیس فدراسیون شدند، میر اسماعیلی در همین زمان به کوراش کار وزن 73- کیلو گرم تاکید کرد که بنشین و بلند نشو تا من تکلیف را روشن کنم.

جعفر در پایان خاطر نشان کرد: من ناراحتم از این که زحمات و مهمان نوازی مردم خرم آباد و مسئولان ترابری و اسکان و تغذیه ما بودند تشکر کنم، متاسفانه در فدراسیون جودو و کوراش مسائل مبهم بسیار زیادی وجود دارد، دستمزد دو سال داوران پرداخت نشده اما در روزهای تعطیل پنج شنبه و جمعه کل فدراسیون نشینان به هزینه فدراسیون خرم آباد آمده‌اند تعجب می‌کنم که چرا وزارت ورزش  وجوانان هیچ توجهی به حواشی و درگیری‌ها در فدراسیون جودو ندارد، تنها پنج ماه به المپیک زمان باقی مانده و ما برای اعزام احتمالی سه جودوکار این همه دغدغه داریم متاسفانه در شرایطی که رستگار درگیر خزانه داری کمیته ملی المپیک و میر اسماعیلی مشغول رایزنی برای انتخابات مجلس هستند، دبیر فدراسیون جودو نیز به دلیل نداشتن شعور کاری و این که تنها به گرفتن عکس یادگاری و حضور در رسانه‌ها می‌اندیشد فعالیت‌های فدراسیون جودو هیچ خروجی مثبتی ندارد، هنوز در فدراسیون جودو رئیس کمیته انضباطی نداریم این آقایان کمیته انضباطی درست کرده‌اند. هنوز فدراسیون جودو هیچ مسئولی برای آموزش داوران ندارد که من داور بدانم برنامه‌های آموزشی کجاست و چه زمانی به مسابقات اعزام می‌شوم.

شنیده‌ها حاکی از آن است حمید جعفر صحبت‌های خود با باشگاه خبرنگاران جوان را در چندین رسانه تکذیب کرده است در حالی که فایل تصویری 22 دقیقه‌ای وی نزد ما به رسم امانت مانده و این فقط بخشی از گفته‌های داور بین المللی کوراش و جودو کشورمان با باشگاه خبرنگاران است.



انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار