ابتلای سه نفر به ویروس مِرس در کره جنوبی

این ویروس خطرناک تاکنون هزار و 142 نفر را مبتلا کرده و 465 نفر را نیز به کام مرگ فرو برده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، تعداد مبتلایان به ویروس خاورمیانه ای "مِرس" در فاصله کوتاهی به عدد 3 رسیده است.

وزارت بهداشت کره جنوبی امروز از ابتلای 3 نفر از اتباع این کشور به سندرم تنفسی خاورمیانه  -- موسوم به MERS -- خبر داد. این بیماری تاکنون جان صدها نفر را در منطقه خاورمیانه گرفته است.

طبق اعلام "مرکز کنترل و پیشگیری بیماریهای کره جنوبی"، سومین و آخرین بیمار شناسایی شده تا این لحظه، یک مرد 76 ساله است که به طور اتفاقی در یکی از اتاق های بیمارستان با فرد مبتلا به ویروس مِرس بستری شده بود.

رییس مرکز کنترل همچنین اضافه کرد: ویروس این بیماری نخستین بار به بدن یکی از اتباع این کشور که به عربستان سعودی و امارات سفر کرده بود، سرایت کرده است. در حال حاضر، خانواده های این 3 بیمار و 64 خدمه بیمارستان در قرنطینه به سر می برند.

اولین مورد از بیماری سندرم تنفسی خاورمیانه، در سال 2012 در عربستان سعودی کشف شد. ویروس این بیماری از خانوادۀ "کروناویروس" ها است که همه ویروس های سرماخوردگی و همچنین عامل بیماری سارس را در بر می گیرند.

حدود یک سوم از افراد مبتلا به ویروس مِرس جان خود را از دست می دهند. پس از عربستان، بیشترین موارد گزارش شده از این بیماری، در امارات، قطر، عمان و کویت بوده اند و انگلیس، فرانسه، تونس، ایتالیا، مالزی و آمریکا نیز بعدها به این جمع پیوستند.

تب، سرفه، تنگی نفس، اختلال در عملکرد کلیه ها و ذات الریه از جمله نشانه های شایعی بودند که در 428 نفر از اتباع فوت شدۀ عربستان سعودی گزارش شده است. کروناویروس مِرس تاکنون به هزار و 142 نفر سرایت کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار