ويروس کرونا جان 2 نفر ديگر را در عربستان سعودی گرفت

ویروس مرموز تنفسی کرونا جان دو نفر دیگر را در عربستان سعودی گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی پرس تی وی، از چندی پیش بیمار حادی در عربستان سعودی شیوع پیدا کرده است. از این بیماری با نام « بیماری نشانگان دستگاه تنفسی خاص منطقه خاور میانه» یا به صورت مختصر با نام مرس (MERS) نام برده می شود. مسئولان سازمان بهداشت و درمان عربستان سعودی اعلام کرده اند دو مورد جدید از مرگ ناشی از این بیماری گزارش شده است. تاکنون این بیماری در عربستان سعودی ، جان یکصد و هفتادو هفت نفر را گرفته است.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت عربستان، یک پرستار فیلیپینی در شهر جده یکی از دو قربانی جدید این بیماری است.

عامل این بیماری، ویروسی است. مقامات عربستانی نمی دانند این بیماری تنفسی چگونه سرایت پیدا می کند. از ویروس این بیماری با نام کرونا یاد می شود. شمار افرادی که از سال دو هزار و دوازده تا کنون به ویروس این بیماری در عربستان آلوده شده اند به پانصد و پنجاه نفر رسیده است. تعداد کل قربانیان این بیماری در جهان از مرز دویست نفر گذشته است و بیشترین قربانیان در عربستان و کشورهای مجاور از جمله اردن، امارات عربی متحده ، تونس و مصر بوده اند.

ویروس کرونا از نوع ویروسهایی است که در طبقه ویروسهای عامل سرماخوردگی های معمولی قرار می گیرد. این ویروس به مخاط دستگاه تنفسی می چسبد. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است بیماری ناشی از این ویروس، علائمی ازقبیل تب ، سرفه ، و تنگی نفس دارد. علاوه بر عربستان سعودی مواردی از ابتلا به این بیماری در کشورهای حوزه خاورمیانه و شمال اروپا مشاهده شده است. این ویروس به اروپا نیز منتقل شده و مواردی از ابتلا به آن در انگلیس، فرانسه و آلمان نیز مشاهده شده است و همه این موارد نتیجه سفر افراد به خاورمیانه بوده است. تب و التهاب ریه از علائم این بیماری است و ممکن است کار به فلج شدن اعضای اصلی بدن برسد. هنوز دارویی برای این بیماری وجود ندارد و پرسش های زیادی درباره علت شیوع آن و احتمال انتقال آن بین انسان ها وجود دارد. مردم کشورهایی که این بیماری در آنجا مشاهده شده است به شدت نگران هستند. آنها می گویند چرا مسئولان در خصوص این بیماری اطلاع رسانی لازم را ندارند. فشارهای زیادی بر مقامات وزارت بهداشت و درمان عربستان سعودی وارد است.

برکناری وزیر بهداشت عربستان سعودی با افزایش شمار مبتلایان به این بیماری، دلیل همین مسئله است. مقامات سعودی از مقامات سازمان جهانی بهداشت و دیگر سازمانهای بین المللی و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان خواستار کمک در این خصوص شده اند. خود آنها نیز نمی دانند چه عاملی باعث بروز این بیماری می شود. مسئولان سعودی حدود سی میلیون پیامک به مردم فرستاده اند و از آنها خواسته اند مراقب باشند. باتوجه به اینکه هرسال میلیونها مسلمان در شهر مقدس مکه در عربستان سعودی جمع می شوند، ابتلا به بیماری ویروسی جدید خطرناک تر است.

انتهای پبام/
برچسب ها: کرونا ، عربستان ، کشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار