تبریز؛

کلنگ‌زنی کارخانه‌ لاستیک سازی رویال سیمی با 850 میلیارد تومان اعتبار

وزیر صنعت، معدن و تجارت کارخانه‌ تولید لاستیک‌های رویال سیمی خودروهای سواری، اتوبوس، مینی‌بوس و کامیون را کلنگ‌زنی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز ،نعمت‌زاده در سفر به شهرستان کلیبر، دربازدید از کارخانه‌های فعال در ناحیه‌ صنعتی یوزبند، از وجود کاستی‌های متعدد در این ناحیه اظهار خرسندی کرد و خطاب به مسولین شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی گفت: عدم تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز این ناحیه‌ صنعتی به هیچ‌عنوان قابل توجه نیست و این شرکت باید فوراً نسبت به تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله؛ تأمین برق، آب، گاز و شبکه‌های ارتباطی این ناحیه اقدام کند.

آماده‌سازی اراضی مورد نیاز متقاضیان احداث کارخانجات تولیدی و واگذاری فوری این اراضی دستور دیگر وزیر صنعت، معدن و تجارت بود.

مهندس نعمت‌زاده همچنین در این سفر یک کارخانه‌ تولید لاستیک‌های رویال سیمی خودروهای سواری، اتوبوس، مینی‌بوس و کامیون را کلنگ‌زنی کرد.

این کارخانه با ظرفیت تولید 50 هزارتن لاستیک انواع خودرو در زمینی به مساحت 50 هکتار و با اعتباری بالغ بر 850 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در ناحیه‌ صنعتی یوزبند شهرستان کلیبر احداث می‌شود.

این کارخانه که طبق برنامه‌ زمان‌بندی شده، تکمیل آن 36 ماه به طول خواهد انجامید، برای آغاز بهره‌برداری نیازمند 30 مگاوات برق، 40 میلیون متر مکعب گاز و 375 هزار لیتر آب در سال خواهد بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از کاستی‌های موجود در این ناحیه، خواستار رفع فوری کاستی‌ها و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز شد.

این کارخانه پس از تکمیل و بهره‌برداری برای 3500 نفر ایجاد شغل خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در بازدید از محل اجرای پروژه‌ تله‌کابین کلیبر با اشاره به مسایل به‌وجود آمده در تملک اراضی مورد نیاز برای اجرای این پروژه بر همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رفع این مشکلات تأکید کرد.

گفتنی است: وزیر صنعت، معدن و تجارت همزمان با سفر استانی هیات وزیران در حاشیه هفدهمین سفر استانی دکتر حسن روحانی رييس جمهور به آذربایجان شرقی سفرکرده است.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.