انتخابات فدراسیون بسکتبال، فردا دوم خرداد

روز سرنوشت بسکتبال رسید/ رقابت مشحون با 15 چهره جدید

سرنوشت ریاست فدراسیون بسکتبال فردا دوم خرداد در آکادمی ملی المپیک روشن می شود. رقابت مشحون رئیس سابق فدراسیون و چهره های جدید تنور این انتخابات را داغ کرده است.

روز سرنوشت بسکتبال رسید/ رقابت مشحون با 15 چهره جدیدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ انتخابات فدراسیون بسکتبال فردا در حالی برگزار می شود که از 16 کاندیدای معرفی شده، غیبت یا انصراف 3 نفر قطعی است.

رحیم بلبل‌آبادی، نصرالله معینی، همایون بکتاش ساری، محمدحسین انصاری، محمد رضاعلی، رضا ترحمی، امیر ایلیاوی، حسن میرزا آقابیک، مهرداد آگین، رضا مهندسی، مهران سررشته، امیر خوش‌خبر، محمود مشحون، رامین احمدی طباطبایی، مهدی یوسفی صادق‌لو و ارسلان انشائی افرادی هستند که برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده اند و هر 16 نفر نیز از سوی وزارت ورزش تایید صلاحیت شدند.

نصراله معینی و امیر خوش خبر پیش از این انصراف خود را از حضور در انتخابات رسما اعلام کردند و مهران سررشته نیز تاکید کرد در صورت ورود مشحون به نفع وی از انتخابات کناره گیری می کند. به این ترتیب رقابت انتخاباتی میان 13 نفر باقی می ماند.

اعلام آمادگی قطعی مشحون برای انتخابات

محمود مشحون رئیس سابق فدراسیون که در زمان اتمام دوران ریاست خود تاکید کرده بود در صورت خواست وزارت ورزش وارد انتخابات می شود، در روز آخر ثبت نام انتخابات وارد عرصه رقابت برای دور جدید ریاست فدراسیون شد. هر چند شواهد حکایت از این داشت که وی شخصا علاقمند به حضور در انتخابات است و حتی به طور رسمی درخواست مجوز حضور در انتخابات را به وزارت ورزش ارائه کرده است.

مجوز حضور مشحون که علاوه بر بازنشستگی، 3 دوره نیز ریاست فدراسیون را برعهده داشت، در نهایت صادر شد.

مشحون که تا ظهر سه شنبه نیز در مورد شرکت در انتخابات تردید داشت، بالاخره حضور قطعی خود را اعلام کرد. هر چند تماس های ما برای گرفتن برنامه های رئیس سابق فدراسیون که هر بار صحبت را به روز بعد موکول می کرد در نهایت نتیجه نداشت اما وی در مصاحبه با 3 رسانه دیگر از اصلاح ساختار در صورت انتخاب دوباره صحبت کرد.

مشحون از اینکه دقیقا چه تغییراتی را مدنظر دارد و برنامه وی شامل چه مواردی می شود، صحبتی نکرد. قابلیت مشحون که در دهه هفتادم زندگی خود قرار دارد، برای ایجاد تغییرات اساسی در ساختار کار او مورد سوال است.

مهندسی و اعلام آمادگی یکباره

رضا مهندسی یکی دیگر از کاندیداها که افراد زیادی در جامعه بسکتبال او را به عنوان گزینه مورد نظر خود تایید می کنند نیز تا روز گذشته حاضر به صحبت با رسانه ها نشد و در نهایت نیز ترجیح داد که به صورت خلاصه برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کند.

مهندسی در صحبت با خبرنگار ما گفت که با قدرت در انتخابات شرکت می کند و در صورتی که قصد کناره گیری داشت، از ابتدا ثبت نام نمی کرد.

مهندسی در سال های گذشته بیشتر در حوزه های اقتصادی فعالیت داشته است و نقطه قوت وی را نیز سر و سامان دادن به شرایط اقتصادی فدراسیون در صورت ورود می دانند.

سابقه مدیریت ورزشی مهندسی یکی از نکاتی است که در مورد آن سوال می شود.

طباطبایی و اولین برنامه انتخاباتی

رامین طباطبایی که در ستاد مبارزه با دوپینگ سمت دارد، یکی دیگر از کاندیداهای آشنا برای جامعه بسکتبال است.

طباطبایی اولین نفری بود که به طور رسمی برنامه های خود برای فدراسیون را در 8 راهبرد اعلام و فعالیت جدی خود را در تماس با هیات های استانی آغاز کرد.

طباطبایی به صورت مستقل در انتخابات شرکت می کند و نام او در گروه بندی های مختلف دیده نمی شود. برنامه اصلی طباطبایی جذب اسپانسر و سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی فدراسیون با یک تیم اقتصادی قوی است.

سابقه مدیریت بسکتبالی طباطبایی یکی از نکاتی است که در مورد طباطبایی مورد سوال است.

ایلیاوی نماینده فرهیختگان

امیر ایلیاوی یکی مخالفان صریح محمود مشحون طی سالیان گذشته یکی از فعالترین کاندیداهایی است که از سال گذشته در راه اندازی انجمن فرهیختگان نقش مهمی داشت و برنامه های خود را نیز در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد.

سن ایلیاوی یکی از موارد سوال از وی بود که پاسخ این موضوع را نیز به این شکل داد که 9 سال از محمود مشحون کوچکتر است و رئیس فدراسیون به عنوان هدایت کننده گروهی جوان و کارامد باید با تجربه باشد.

آقابیک و مخالفت با مشحون

حسن میرزا آقابیک نیز مانند ایلیاوی یکی از مخالفان آشکار مشحون در سال های گذشته بوده است. آقابیک نیز محور برنامه های خود را در صحبت با رسانه ها اعلام کرد و مانند ایلیاوی تاکید داشت در صورت نیاز امکان جمعبندی برای انتخاب یک کاندیدای قوی از گروه مقابل مشحون وجود دارد.

آقابیک با اعلام اینکه بسکتبال از نظر اقتصادی مشکلی ندارد، در زمینه ارتقا شرایط اقتصادی و امکانات این رشته مورد سوال است.

مهرداد آگین و شکایت از زمان انتخابات

مهرداد آگین که پیش از این هم سابقه ریاست فدراسیون بسکتبال را داشته است، در صحبت با خبرنگار ما از قصد خود برای شرکت در انتخابات خبر داد اما از شرایط اعلام زمان برگزاری انتخابات شکایت داشت.

آگین تاکید کرد: بعد از خواب 3 تا 4 ماهه به یکباره با فرصت کم زمان انتخابات را اعلام کردند. زمانی که چند روز تعطیلی هم در میان آن وجود داشت و فرصت خوبی برای فعالیت اقتصادی ایجاد نکرد.

قرار بود آگین طی چند روز برنامه های خود را نیز اعلام کند که در نهایت پاسخگوی تماس های ما نشد. با این شرایط مشخص نیست که وی تصمیم خود برای حضور در انتخابات را نهایی کرده باشد.

بلبل آبادی بدون سابقه مدیریتی

سعید بلبل آبادی یکی دیگر از کاندیداهایی بود که برنامه خود را برای انتخابات اعلام کرد. بلبل آبادی از داوران قدیمی بسکتبال و ناظر فدراسیون است.

سوابق مدیریتی بلبل آبادی مهمترین سوال در مورد وی است.

سایر کاندیداها

کاندیداهای دیگر ریاست فدراسیون هم در زمان ثبت نام اولیه صحبت هایی را انجام داده بودند اما با توجه به شناخته شده نبودن برخی از آنها، پاسخ ندادن به تماس ها یا فراهم نبودن شرایط تماس با این افراد به علاوه کمبود وقت تا شروع انتخابات امکان گرفتن برنامه ها یا اعلام آمادگی این نفرات برای انتخابات فراهم نشد.

گفتنی است انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال ساعت 10 صبح فردا دوم خرداد برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار