در گفتگو با رویترز؛

شيخ نعيم قاسم درباره تجزيه منطقه خاورميانه هشدار داد

معاون دبیر کل حزب الله لبنان هشدار داد منطقه خاورمیانه در معرض خطر بزرگ تجزیه قرار دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیر کل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در مصاحبه با "خبرگزاری رویترز " هشدار داد، منطقه خاورمیانه در معرض خطر بزرگ تجزیه قرار دارد.

شیخ نعیم قاسم گفت خاورمیانه منطقه ای بحرانی و ملتهب است و هم اکنون با خطر بزرگ تجزیه مواجه است .

وی افزود: آینده جنگ در سوریه،که مبارزان حزب الله در مناطی از آن در کنار نیروهای ارتش این کشور با تروریست‌ها می جنگند، نامعلوم است.

قاسم تصریح کرد: با وجود پیروزی های اخیر مخالفان مسلح در سوریه و موفقیت داعش در تصرف شهر تاریخی تدمر، آنان هرگز نمی توانند دولت سوریه را سرنگون کنند.

وی ادامه داد: متحدان "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه -- ایران ، روسیه و حزب الله -- تا هر زمان ممکن از وی پشتیبانی خواهند کرد و بحران سوریه بدون در نظر گرفتن بشار اسد امکان پذیر نیست و زمان آن رسیده است اعراب و جهان راه حلی برای سوریه پیدا کنند.


وی اظهار داشت راهکار های فعلی در سوریه، به حل سیاسی بحران این کشور در آینده نزدیک منجر نخواهد شد و ادامه جنگ فرسایشی و میدانی در سوریه به تحولات دیگر کشورهای منطقه به ویژه اوضاع عراق بستگی دارد.

وی افزود: تجزیه عراق بزرگترین خطر فعلی در منطقه است و فعالیت واشینگتن در این زمینه آغاز شده است و برخی احزاب و گروههای عراقی نیز همسو با خواسته آمریکا برای تقسیم عراق تلاش می کنند.

نعیم قاسم اظهار داشت: با توجه به وخاومت اوضاع منطقه به نظر نمی رسد راهکار های فعلی بتواند به حل بحران منطقه کمکی کند و این بحران سالها ادامه خواهد داشت و حتی ممکن است به تجزیه برخی از کشورهای منطقه منجر شود .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار