رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو گفت: ما فقط تورنمنت‌هایی مانند المپیک و مسابقات جهانی را پوشش می‌دهیم پیکارهایی مانند فیناترافی برای کمک به کشورهای در حال توسعه است.

لونزی: فیناترافی یک آزمون بزرگ برای اثبات ایران استبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جلسه هماهنگی مسابقات توسعه جهانی واترپلو (فیناترافی)  امروز برگزارشد.

ناظران و نمایندگان فدراسیون جهانی به همراه محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا حضور داشتند.

در این جلسه پس از معرفی تیم ها در مورد قوانین و مقررات نحوه برگزاری مسابقات توضیحاتی ارائه شد.

پیش از برگزاری جلسه نماینده فدراسیون جهانی از ایران برای برگزاری مسابقات تقدیر کرد و اعلام داشت این مسابقات اهمیت خاصی دارد.

در ادامه و در حاشیه جلسه هماهنگی مسابقات توسعه جهانی واترپلو (فیناترافی) لونزی نماینده فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو  در مورد این مسابقات در جمع خبرنگاران گفت: میزبانی مسابقات فیناترافی یک آزمون بزرگ برای ایران است تا  در مسیر توسعه قرار گرفته و تواناییهایش را ثابت کند.طبق صحبتی که با مسئولان فدراسیون ایران داشتم به این نتیجه رسیدم که ایران می‌خواهد پیشرفت کند.

وی افزود:بخاطر ساماندهی این مسابقات از فدراسیون شنا تشکر می کنم ما مسابقات المپیک را پیش رو داریم . ما با این مسابقات تغییرات را بررسی می  کنیم و تیمها می توانند خود را محک بزنند.

 وی ادامه داد: واترپلو از سال 1920 با نام فوتبال در آب کارش را آغاز کرد و حالا ایران این فرصت را در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم مشکلاتمان را شناسایی و رفع کنیم. ما مایل هستیم نام این رشته همان فوتبال در آب باقی بماند.

لونزی در مورد تاثیر این تورنمنت در رنکینگ فدراسیون جهانی  اظهار داشت: ما فقط تورنمنت‌هایی مانند المپیک و مسابقات جهانی را  در رده های آقایان و بانوان پوشش می‌دهیم پیکارهایی مانند فیناترافی برای کمک به کشورهای در حال توسعه است.این مسابقات زیر نظر فینا برگزار می‌شود.همچنین مسابقاتی  داریم به نام لیگ جهانی واترپلو  که همه زیر نظر فینا قرار دارد.

وی در خصوص بازدیدش از امکانات استخر بین‌المللی 9 دی عنوان کرد: از استخرهای 9 دی بازدید کردم اما به یاد دارم که در گذشته ایران فقط یک استخر داشت که در مجموعه ورزشی آزادی بود.

وی ادامه داد: اما حالا استخر 9 دی شرایط خوبی دارد، فکر می‌کنم برخی از کشورهایی که به مسابقات فیناترافی آمده‌اند برای اولین بار باشد که حضور در چنین استخرهایی را تجربه می‌کنند. فکر می‌کنم حالا ایران هم این پتانسیل را دارد که تماشاگران زیادی برای دیدن مسابقات داشته باشد.

لونزی در مورد شناختش از واترپلوی ایران گفت: من سالها قبل به ایران آمدم. همه چیز تغییر کرده است. در آن زمان ایران در آسیا تنها کشوری بود که در مسابقات مختلف شرکت می‌کرد .واترپلو قدیمی‌ترین رشته المپیک است. چند سالی ایران در این رشته با مشکلاتی روبرو بود.

وی در مورد اینکه آیا ایران می تواند میزبان لیگ جهانی باشد گفت:این شانس برای همه کشورها وجود دارد . مسابقات پیش رو می تواند محک خوبی برای ایران باشد تا بتواند خود را ثابت کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار