رئیس اولین همایش بین‌المللی بیوتکنولوژی ایران خبر داد:

کشورهای زیادی متقاضی خرید داروهای زیست فناوری ایران هستند

قانعی گفت: ما در زمینه تولید داروهای زیست فناوری به مرحله‌ای رسیدیم که علاوه بر تامین نیاز داخلی به دلیل کیفیت بالای این نوع داروها کشورهای زیادی متقاضی واردات این دارو هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر مصطفی قانعی رئیس اولین همایش بین‌المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران و رئیس انجمن پاستور امروز سوم خرداد در حاشیه این همایش گفت: ابعاد استفاده از ریزفناوری در صنایع مختلف بسیار گسترده است. به طوریکه در حال حاضر از این علم در صنایع تخمیری مایعات،‌تولید بتاکاروتن،‌اسید سیتریک که در صنایع غذایی کاربرد فراوان دارد رقم بالایی را از تجاری سازی علم زیست فناوری به خود اختصاص داده‌اند. 

وی ادامه داد: بعد دیگر تجاری سازی مربوط به پروبیوتیک و افزایش رشد دام است تا از این طریق بتوانیم قیمت گوشت را کاهش بدهیم. در حال حاضر با استفاده از این روش زیست فناوری باکتری های رشد دام را فراهم کرده‌ایم و کارخانه‌ای هم در همین حیطه مشغول به فعالیت است که خوشبختانه محصول آن نیز به مرحله فروش رسیده است. 

قانعی به کاربرد زیست فناوری در حوزه دارو اشاره و تاکید کرد: ما هدف های خوبی را در تولید داروهای زیست فناوری داشته‌ایم و حتی به صادرات این داروها رسیده‌ایم تا متقاضی‌های زیادی برای واردات این نوع داروها به کشورشان داریم، باید توجه داشت بیشترین ارزش افزوده مربوط به داروهای بیو است که ما رتبه سوم را در این حوزه در دنیا از آن خود کرده‌ایم. اکنون 30 قلم از این داروها در کشور تولید شده.

وی ادامه داد: مشکل صنعت ما این است که بانکها به جای ورود به برخی از عرصه‌ها بهتر است که در حوزه زیست فناوری که نتایج بسیار خوبی از لحاظ اقتصادی برای کشور دارد فعالیت کند. 




انتهای پیام/ 

برچسب ها: دارو ، بیو ، زیست فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار