رئیس اولین همایش بین‌المللی بیوتکنولوژی ایران خبر داد

دستیابی به دانش سوخت زیستی

رئیس اولین همایش بین‌المللی بیوتکنولوژی ایران از دستیابی به دانش سوخت زیستی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر مصطفی قانعی رئیس اولین همایش بین‌المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران و رئیس انستیتوپاستور امروز سوم خرداد در این همایش گفت: ما از لحاظ علمی در حوزه ریز فناوری رتبه پانزدهم دنیا را داریم ولی از نظر تجاری سازی جایگاه رشد یافته‌ای نداریم. هرچند که در این راه قدم‌هایی را برداشته‌ایم. 

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که بازار را به سمت بیوتکنولوژی هدایت کنیم و یافته‌های ریز فناوری‌ را به زندگی مردم وارد کنیم.
 
قانعی با بیان اینکه به فرموده رهبر انقلاب این استراتژیک‌های علمی در ستاد فناوری وجود دارد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیر آن است، تصریح کرد: ما این آمادگی را داریم که از تمام ظرفیت‌های علمی‌مان در حوزه توسعه ریز فناوری استفاده کنیم. 

وی ادامه داد: جشنواره ریز فناوری که از سه روز پیش آغاز شده است نشان داد که شرکت‌های دانش‌بنیان در فاز آزمایشگاهی و اولیه موفق بودند اما از لحاظ تجاری سازی عقب هستیم به طوری که تنها 3 درصد بازار را محصولات بیو تشکیل می دهند. 

قانعی اظهار داشت: بیش از یک دهه است که در حال تلاش هستیم که طبق برنامه 1404 به موفقیت‌های عنوان شده در این حوزه برسیم. در حال حاضر ما به دانش سوخت زیستی دست پیدا کردیم و در مرحله آزمایش هستیم و توافق همه بخش‌های درگیر در این حوزه را برای اجرا گرفته‌ایم. باید توجه داشت که این موضوع سهم بزرگی از تجارت و صنعت را رقم می‌زند و هیچ اثر سویی برای خودروها ندارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر از این چرخه عقب ماندیم اجازه پروازهای هوایی در چند سال آینده را نخواهیم داشت. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.