امیرشقاقی:

فدراسیون های آسیایی، کفاشیان را دوست دارند/ بازی های بزرگ، تجارب بزرگ به همراه دارد

سرمربی تیم جوانان فوتبال بانوان گفت: همه فدراسیون های فوتبال آسیا ارادت خاص به کفاشیان دارند و از اینرو برای برپایی کمپ مشکل خاصی نداریم.

مهناز امیرشقاقی سرمربی تیم جوانان فوتبال بانوان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: رئیس فدراسیون فوتبال ایران مورد احترام و ارادت سایر فدراسیون های فوتبال آسیا است، کفاشیان ارتباط مناسبی با روسای فدراسیون های آسیایی دارد از این رو در برپایی اردوهای تدارکاتی در کشورهای آسیایی مشکل هماهنگی و کسب اجازه نداریم. 
 
مهناز امیرشقاقی سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ادامه داد: تیم ملی فوتبال جوانان آماده حضور در مرحله نهایی مسابقات آسیایی چین می شود، بازیکنان از لحاظ فنی تفاوت محسوسی با بازیکنان تیم های آسیایی ندارند و تنها مشکل اصلی ملی پوشان کشورمان ترس از نام تیم های آسیایی است. 
 
وی ادامه داد: کادر فنی تیم به همراه ملی پوشان به دنبال صعود از این مرحله و قرار گرفتن جزو 4 تیم نخست آسیا هستند البته معتقدم که بهترین تیم های حرفه ای و برتر بانوان جهان در آسیا فعالیت می کنند. 
 
برنامه ریزی و ایجاد خودباوری عوامل موفقیت هستند 
 
وی ادامه داد: با قرار گرفتن جزو 4 تیم اول آسیا گام بزرگی را برای  پیشرفت فوتبال بانوان برداشته ایم ما برای تحقق این موضوع به برنامه ریزی های بلند مدت و منظم نیاز داریم. 
 
امیر شقاقی ادامه داد: با برنامه ریزی مدون و بلند مدت قرار گرفتن جزو 4 تیم نخست قابل دسترس است از طرفی باید ملی پوشان را از لحاظ روحی، روانی و فیزیکی در شرایط ایده آل مسابقات قراردهیم. 
 
سرمربی تیم ملی افزود: بازیکنان تیم ملی جوانان برای شکست تیم های قدرتمند آسیا به خودباوری احتیاج دارند ملی پوشان باید حس اعتماد به نفس را در خودشان تقویت کنند رسیدن به خودباوری مسیر تحقق اهدافمان را هموارتر می کند. 
 
ترس ملی پوشان از اسم تیم های آسیایی 
 
امیر شقاقی ادامه داد: ملی پوشان کشورمان  از اسم تیم های آسیایی می ترسند و در مصاف  با حریفان دچار اضطراب می شوند و تمرکزشان را از دست می دهند،دریافت گل در دقایق ابتدایی نشانگر همین موضوع است. 
 
مصاف با تیم های بزرگ، پادزهری برای ترس ملی پوشان 
 
 سرمربی تیم ملی ادامه داد: برای کاهش استرس و اضطراب بازیکنان باید بازی های تدارکاتی مناسب با تیم های بزرگ و مطرح شرق آسیا و اروپایی داشته باشیم برگزاری بازی های دوستانه تدارکاتی با تیم های همچون ازبکستان، سریلانکا، تاثیر مثبتی در روند موفقیت و پیشرفت تیم ملی ندارد. 
 
وی ادامه داد: انجام دیدارهای تدارکاتی با تیم های بزرگ، تجارب مهم و بزرگی را در اختیار ملی پوشان و کادرفنی قرار میدهد از طرفی ملی پوشان در مصاف با تیم های پرقدرت بدون استرس و با تمرکز بالا ظاهر می شوند. 
 
امیرشقاقی افزود: با تورنمنت سوچی روسیه را به دلیل بحران های مالی از دست دادیم امیدواریم با برنامه ریزی های منظم و برگزاری  بازی های دوستانه و تدارکاتی به تیم های مطرح، تورنمنت سوچی را جبران کنیم. 
 
ژاپن و ازبکستان مقصد ملی پوشان در تیر و مرداد ماه 
 
سرمربی تیم افزود: تیم ملی بانوان در تیر ماه در ژاپن کمپ تمرینی برپا می کند در دیداری که با مسئولین فدراسیون ژاپن در کمپ تهران داشتیم توافقاتی را درباره برپایی کمپ 10 روزه در کشور ژاپن با مسئولین فوتبالی این کشور انجام دادیم کمپ تایلند بهدلیل هم گروهی با این تیم در مرحله نهایی مسابقات آسیایی منتفی شده است. 
 
وی افزود: پی از کمپ ژاپن، مرداد ماه در کشور ازبکستان نیز اردوی تدارکاتی برپا می کنیم البته من تمایل به حضور تیم ازبکستان در تهران دارم، اما بهدلیل رعایت مناسبات، تیم ملی فوتبال کشورمان میهمان ازبکستان خواهد بود. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار